Skocz do zawartości

Postać RPG toporek miecz itp itd


Markos

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedys daaaawno bawilem sie GM stara wersja robilem platformowki ogolnie dopiero zapoznaje sie tak bardziej powaznie z tym programem :) Ale nie w tym rzecz :P moje pytanie brzmi tak:

Przypusmy chce stworzyc gre rpg a wiec potrzebny jest bohater... ok ok mam bohatera :) a dla niego jest potrzebna bron przypusmy miecz lub topor. I wlasnie tutaj tkwi caly problem! Czy jezeli mam animacje bohatera a pozniej chce np dac mu mieczyk w łape :) to musze nowa animacje z mieczem robic?? czy wystarczy dopasowana animacja z mieczem i np jakims kodem dodac miecz w to i to miejsce na bohaterze zeby wygladalo jakby ten miecz trzymal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że będzie przy tym trochę zachodu i "cyrklowania". Ale póki co będziesz musiał sobie z tym poradzić. O co chodzi konkretnie : zakładam, że Twój bohater ma animację obrotu wokół własnej osi. Jeżeli na spricie miecza czy topora "wycentrujesz go" to owy miecz będzie wyświetlany mniej więcej na głowie bohatera. Musisz zobić animację obracającego się miecza ale ustawić go tak, aby przy obrocie z postacią dobrze do niej pasował ( jak źle się ustawi to np. przez chwilę obrotu miecz będzie wyglądał jakby postać go trzymała a potem "odłączy się" od niej i będzie obracał sie swoim torem ). Polecam też zajrzeć do przykładu Gta Example, łatwo z niego podejrzysz jak trzeba ustawić przedmiot aby wyglądał on, jakby postać go rzeczywiście trzymała. Mam nadzieję, że w miarę prosto i zrozumiale napisałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, Micanser wyprzedził mnie z odpowiedzią ;) Żeby nie papugować to powiem tylko, że podzielam jego zdanie. Sam nigdy praktycznie nie robiłem gier w rzucie izometrycznym więc nie mam z grafiką do nich doświadczenia a podane rozwiązania były przygotowane z myślą o gierce z lotu ptaka. Więc faktycznie - Gta Example odpada. Na początek poleciłbym Ci jednak zrobienie właśnie czegoś z lotu ptaka - wierz mi, takie gierki niejednokrotnie potrafią być lepsze niż te z zrzutem izometrycznym. Podam z pamięci nazwę jednej gierki rpg z rzutu z lotu ptaka - bodajże Hidden Sword się nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...