Markos Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Kiedys daaaawno bawilem sie GM stara wersja robilem platformowki ogolnie dopiero zapoznaje sie tak bardziej powaznie z tym programem :) Ale nie w tym rzecz :P moje pytanie brzmi tak: Przypusmy chce stworzyc gre rpg a wiec potrzebny jest bohater... ok ok mam bohatera :) a dla niego jest potrzebna bron przypusmy miecz lub topor. I wlasnie tutaj tkwi caly problem! Czy jezeli mam animacje bohatera a pozniej chce np dac mu mieczyk w łape :) to musze nowa animacje z mieczem robic?? czy wystarczy dopasowana animacja z mieczem i np jakims kodem dodac miecz w to i to miejsce na bohaterze zeby wygladalo jakby ten miecz trzymal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 To musisz robić jak tobie jest wygodniej ;p . Jak wygodniej jest ci zrobić osobne animacje - zrób tak. Jeżeli chcesz kombinować nad obrotami, skalowaniem itp. obiektów, też możesz ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 3 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 :D heh ok przypusmy mam juz tego bohatera stoi :) no i mam miecz osobny jpg ;p i jak zrobic zeby ten miecz byl w jego rece XD tzn jak te 2 obiekty ze soba polaczyc w GM zebym nie musial robic nowych animacji -_-" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 A w jakich pozycjach jest ten bohater. Zeby jeden obiekt podarzał za drugim, w obiekcie mievcza daj kod x=bohater.x; y=bohater.y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Ja tylko dodam, że będzie przy tym trochę zachodu i "cyrklowania". Ale póki co będziesz musiał sobie z tym poradzić. O co chodzi konkretnie : zakładam, że Twój bohater ma animację obrotu wokół własnej osi. Jeżeli na spricie miecza czy topora "wycentrujesz go" to owy miecz będzie wyświetlany mniej więcej na głowie bohatera. Musisz zobić animację obracającego się miecza ale ustawić go tak, aby przy obrocie z postacią dobrze do niej pasował ( jak źle się ustawi to np. przez chwilę obrotu miecz będzie wyglądał jakby postać go trzymała a potem "odłączy się" od niej i będzie obracał sie swoim torem ). Polecam też zajrzeć do przykładu Gta Example, łatwo z niego podejrzysz jak trzeba ustawić przedmiot aby wyglądał on, jakby postać go rzeczywiście trzymała. Mam nadzieję, że w miarę prosto i zrozumiale napisałem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 A gdzie znajde to "Gta Example" ?? moze dalbys linka ?? Dzieki za wszystkie odpowiedzi! a widok bedzie Cos Na styl DIABLO lub Ultima Online :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Jeśli chcesz zrobic gre w widoku izometrycznym (czyli jak diablo, jeśli ktoś nie wie), to gta example raczej ci dużo nie da. W takim przypadku (moim zdaniem) lepiej zrobić kilka grafik bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 No cóż, Micanser wyprzedził mnie z odpowiedzią ;) Żeby nie papugować to powiem tylko, że podzielam jego zdanie. Sam nigdy praktycznie nie robiłem gier w rzucie izometrycznym więc nie mam z grafiką do nich doświadczenia a podane rozwiązania były przygotowane z myślą o gierce z lotu ptaka. Więc faktycznie - Gta Example odpada. Na początek poleciłbym Ci jednak zrobienie właśnie czegoś z lotu ptaka - wierz mi, takie gierki niejednokrotnie potrafią być lepsze niż te z zrzutem izometrycznym. Podam z pamięci nazwę jednej gierki rpg z rzutu z lotu ptaka - bodajże Hidden Sword się nazywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 5 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Dzieki wielkie! Narazie pomysle ogolnie co to za gra nad fabula itp itd Za nim zabiore sie za pierwsze grafiki minie troche czasu i ostatnia rzecz o jaka poprosze :P Niech ktos da link do GTA EXAMPLE :) i temat mozna zamykac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Oto =>Link<= i powodzenia w dalszym tworzeniu.W razie problemów pytaj ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się