Skocz do zawartości

pomieszczenia jako roomy


Cekol

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich :bye1:

ja chciałbym zrobić poziomy w grze jak w Tibi czyli każdy room jako inny poziom

i teraz mam peweien problem bo niewiem jak zrobić aby postać przechodziła do innego romu (czyli innego piętra) :(

EDIT:ja umiem aby wogule przechodzić do innego roma ale nieumiem aby obiekt przechodził do roma bez zmian swych wartości :(

 

i mam drógie pytanie (jeśli się da) czy można narysować room w roomie czyli naprzykład:jest dziura w roomie i przez nią widać inny rom który jest pod nim ?

 

Pomóżcię mi! :( :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego pytania to chyba musisz użyć globali. Przed akcją go to "jakiś" room ustaw trzy globale, global.beforex , global.beforey i global.checkpos. Global.beforex jako x postaci a global.beforey jako y postaci, a checkpos na 1. Później w Create lub Room Start daj "kawałek skryptu":

If global.checkpos =1
{
x = global.beforex
y = global.beforey
global.checkpos = 0
}

Mam nadzieję, że rozumiesz :thumbsup: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego pytania to chyba musisz użyć globali. Przed akcją go to "jakiś" room ustaw trzy globale, global.beforex , global.beforey i global.checkpos. Global.beforex jako x postaci a global.beforey jako y postaci, a checkpos na 1. Później w Create lub Room Start daj "kawałek skryptu":

CODEIf global.checkpos =1

{

x = global.beforex

y = global.beforey

global.checkpos = 0

}

 

Mam nadzieję, że rozumiesz .

A nie lepiej zaznaczyć w roomie opcje persistent??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich :bye1:

ja chciałbym zrobić poziomy w grze jak w Tibi czyli każdy room jako inny poziom

i teraz mam peweien problem bo niewiem jak zrobić aby postać przechodziła do innego romu (czyli innego piętra) :(

 

JAAAAAA!

 

Grasz w gupią tibię????

 

To jest syf, spróbuj runescape! RuneScape

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RuneScape? Kolega chciał mnie namówić żebym się przyłączył... ;. Dziwnie wygląda... Już wolę Tibie... Ale to już sprawa gustu. :P

 

Persistent: to zachowanie danych na roomie, a nie przeniesienie ich.

 

trzeba zrobić coś w stylu (Room End - Save) (Room Start - Load)

 

albo użyć globali :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

If global.checkpos =1
{
x = global.beforex
y = global.beforey
global.checkpos = 0
}

Mam nadzieję, że rozumiesz.

A nie lepiej zaznaczyć w roomie opcje persistent??

Szczerze to nigdy nie używałem tej opcji więc nie wiem jak działa, później się tym pobawie :] .

 

Cekol: Jak to nie rozumiesz tego... Spróbuje ci wytłumaczyć.

 

-przed każdą zmienną jest global. , bo dzięki temu zmienna nie usuwa się po zmianie room'u

-beforex i beforey, czyli x przed i y przed,

-checkpos jest po to, aby było wiadomo czy zmieniać pozycje czy nie, bo jak by tego nie było to na początku gry postać by sprawdziła gdzie ma się pojawić i zamiast np. w budynku pojawiłaby się na pozycji 0,0. 0 oznacza, żeby nie przenieść się, a 1 oznacza żeby przenieść się na początku planszy, czyli w Room Start.

 

Teraz wystarczy ustawić w Room End:

beforex=x
beforey=y
checkpos=1

A w Room Start to co wcześniej podawałem. Teraz chyba musisz zrozumieć... :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:confused:

przepraszam ale cały czas nic nie rozumiem :confused:

a możecie przykładem? :(

 

 

PS.

JAAAAAA!

 

Grasz w gupią tibię????

Echem Echem... :angry:

czy ja mówiłem że gram w tibię?

Ja tibi nie lubię jest nudna i wogile..

dałem ją tylko jako przykład

ja wole grać w MU online :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...