Caporegime Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 witam ponownie. próbowałem dziś zrobić generator lochów, na razie kolejne komnaty tworzyły się tylko w linii prostej. cały mój zamysł w tym, by każda kolejna komnata tworzyła drzwi, a z kolei drzwi bo kliknięciu tworzyły kolejną salę i niszczyły się. mam dwa rodzaje komnat (jedną startową, z tylko jednym wyjściem i jedną z wejściem i wyjściem, która to właśnie ma się generować za każdymi otwartymi drzwiami). bez problemu udaje mi się otworzyć jednak tylko jedną salę. gdy otwieram pierwsze drzwi wychodząc z komnaty startowej, od razu tworzy się kolejna komnata, kolejne drzwi, ładnie pięknie. gdy jednak chcę przejść przez te kolejne drzwi, tworzy się jeszcze jedna komnata (według planu), ale drzwi zamiast pojawić się dalej, nadal tworzą się w tym samym miejscu, co uniemożliwia dalsze rozbudowywanie lochu. za chwilę prześlę screeny żebyście widzieli lepiej o co mi chodzi. tu jest dobrze, bohater otwiera jedną salę, pojawia się nowa sala i nowe drzwi a tu już nie działa - kliknąłem na wygenerowane drzwi, a one stworzyły nową salę lecz nowe drzwi zamiast pojawić się na końcu kolejnej komnaty stworzyły się na miejscu starych. w skrócie - na tym screenie drzwi powinny być tam gdzie jest przejście, a tam gdzie są, już nie powinno ich być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 To na pewno wina Tuska, ale dla pewności przydał by się kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLook Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Podeślij plik do gm 8, to zobaczę co się da zrobić, a nie próbowałeś wpisywać jakieś hasła w google? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 To na pewno wina Tuska, ale dla pewności przydał by się kod. obj_sciany1 to komnata wejściowa, a obj_sciany2 ma się generować. w Left Button objektu obj_drzwi: GML if distance_to_object(obj_rycerz)<200{ instance_create(obj_drzwi.x-120,obj_drzwi.y,obj_sciany2) instance_destroy() } w Create objektu obj_sciany2: GML instance_create(obj_sciany2.x+120,obj_sciany2.y-294,obj_drzwi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 A może w create obj_sciany2 daj samo x+120 i y-294, bo jeśli istnieje już obj_ściany2 to tworzy tamtemu obiektowi te drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 ale wtedy sciany tworzą się na kordach x+120 i y-294 licząc od początku rooma, nie od obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 instance_create(obj_sciany2.x+120,obj_sciany2.y-294,obj_drzwi) Czy przy y nie powinien być plus, zamias minusa? EDIT: to co wyżej jest źle, przecież tworzysz to z obiektu obj_sciany, więc nie porzebujesz tego pisać, wystarczy samo x+120, y-294.,ech... z fona się głupio czyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 ale wtedy sciany tworzą się na kordach x+120 i y-294 licząc od początku rooma, nie od obiektu. Nie, dlatego że dodajesz wartości do x i y obiektu właśnie. Tak licząc od rooma to byłoby samo 120,294 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 28 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 A może w create obj_sciany2 daj samo x+120 i y-294, bo jeśli istnieje już obj_ściany2 to tworzy tamtemu obiektowi te drzwi. jednak działa, dzięki!!! źle Cię zrozumiałem i wpisałem troche inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się