karolo320 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Siemanko! potrzebuję narysować wycinek koła o danym kącie iiiiii zwrocie(? image_angle, direction, angle?), ale nie mam pojęcia, jak się za to zabrać. Macie jakieś pomysły? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 GML (draw) promien = 128; kat1 = 90; kat2 = 270; dokladnosc = 8; draw_primitive_begin( pr_trianglefan ); draw_vertex_color( x, y, c_red, 1 ); for ( i = kat1; i <= kat2; i += dokladnosc ) { draw_vertex_color( x + lengthdir_x( promien, i ), y + lengthdir_y( promien, i ), c_red, 1 ); } draw_primitive_end( ); Ale to będzie średnio w ogóle nie optymalne :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dzięki wielkie. Ale tak sobei pomyślałem, że skoro to takie nieoptymalne, to wrzuce to w surface, ale nie umiem xD Pomógłbyś mi jeszcze z tym, proszę? (w ogóle nie wiem, co to są te primitivy, więc nie bijcie :( ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 GML (create) promien = 128; rozmiarSur = promien*2; kat1 = 90; kat2 = 270; dokladnosc = 4; surf = surface_create( rozmiarSur, rozmiarSur ); surface_set_target( surf ); draw_clear_alpha( 0, 0 ); draw_primitive_begin( pr_trianglefan ); draw_vertex_color( rozmiarSur/2, rozmiarSur/2, c_red, 1 ); for ( i = kat1; i <= kat2; i += dokladnosc ) { draw_vertex_color( rozmiarSur/2 + lengthdir_x( promien, i ), rozmiarSur/2+ lengthdir_y( promien, i ), c_red, 1 ); } draw_primitive_end( ); surface_reset_target(); GML (draw) draw_surface( surf, x, y ); Z draw_surface_ext można było by dodatkowy obrót uzyskać. Edit: Tylko pamiętaj o zwalnianiu pamięci z surfejsa jak nie będziesz go już potrzebować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 TAK! Dzięki ci wielkie, Huder! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Tak w skrócie to co te primitivy w trybie pr_trianglefan robią pokazuje ten obrazek. Nie wiem czy go ogarniesz ale lepiej wytłumaczyć nie umiem xD pr_trianglefanowi trzeba podać łańcuch pojedynczych punktów wtedy z 1 punktu ( startowego ) będzie tworzył figurę określoną kolejnymi punktami. Są jeszcze inne tryby np pr_trianglelist, który co każde 3 podane punkty tworzy nowy trójkąt pr_trianglestrip, działa podobnie jak ten wyżej ale tutaj każdy nowy trójkąt wychodzi z poprzedniego tzn podaje się mu 2 punkty bo 3 pobiera z poprzedniego trójkąta takie dziedziczenie jakby. ( cholera trudno tak wytłumaczyć to sorry, musiał byś sam po experymentować z tym by zrozumieć ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Trianglefana zrozumiałem, dzięki jeszcze raz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się