Skocz do zawartości

lengthdiry i view


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

1. Ogarnąłem mniej więcej jak rysować na lengthdirach, jednak nie wiem jak za ich pomocą animacje. Przeglądałem różne przykłady i szukałem na forum, ale niewiele zrozumiałem (może coś przeoczyłem). Może znacie jakiś przykład albo artykuł.

Domyślam się jak to ogólnie działa, ale zawsze gdy próbuje "kodzić" nic nie wychodzi.

 

2. Zmieniam rozmiar view'a tym kodem:

GML
view_wview[0] =340;

view_hview[0] =280;

Jak zrobić żeby płynnie pomniejszało view do wskazanego rozmiaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Drobna pomoc na temat samych lengthdirów https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=28090

A przykładów tochę tutaj jest ze szkieletową animacją. Któryś przykład szkieletowej animacji w zasobach stronie głównej GMclanu od YXE był nawet bez wykorzystywania lengthdirów, używał d3d_transformation_*

 

2. Ta liczba co dzieli zmienia prędkość

GML
view_wview[0] += (340 - view_wview[0])/10;

view_hview[0] += (280 - view_hview[0])/10;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to jeszcze poszukam z tą animacją.

Drugie działa jak trzeba, wielkie dzięki!

Mam jeszcze jedno pytanie.

Rysuje sprite:

GML
draw_sprite_ext(mieczpr,1,

x-12 + lengthdir_x(-sin_ruch,dir),

y-1 + lengthdir_y(-sin_ruch,dir),

1,1,+10,c_white,1);

 

Jest on "przyczepiony" do poruszającego sie obiektu.

Problem w tym że w.w. sprite porusza sie z opóźnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...