BloodDzioch Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Witam! 1. Ogarnąłem mniej więcej jak rysować na lengthdirach, jednak nie wiem jak za ich pomocą animacje. Przeglądałem różne przykłady i szukałem na forum, ale niewiele zrozumiałem (może coś przeoczyłem). Może znacie jakiś przykład albo artykuł. Domyślam się jak to ogólnie działa, ale zawsze gdy próbuje "kodzić" nic nie wychodzi. 2. Zmieniam rozmiar view'a tym kodem: GML view_wview[0] =340; view_hview[0] =280; Jak zrobić żeby płynnie pomniejszało view do wskazanego rozmiaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 1. Drobna pomoc na temat samych lengthdirów https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=28090 A przykładów tochę tutaj jest ze szkieletową animacją. Któryś przykład szkieletowej animacji w zasobach stronie głównej GMclanu od YXE był nawet bez wykorzystywania lengthdirów, używał d3d_transformation_* 2. Ta liczba co dzieli zmienia prędkość GML view_wview[0] += (340 - view_wview[0])/10; view_hview[0] += (280 - view_hview[0])/10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BloodDzioch Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Dobra, to jeszcze poszukam z tą animacją. Drugie działa jak trzeba, wielkie dzięki! Mam jeszcze jedno pytanie. Rysuje sprite: GML draw_sprite_ext(mieczpr,1, x-12 + lengthdir_x(-sin_ruch,dir), y-1 + lengthdir_y(-sin_ruch,dir), 1,1,+10,c_white,1); Jest on "przyczepiony" do poruszającego sie obiektu. Problem w tym że w.w. sprite porusza sie z opóźnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się