Skocz do zawartości

Sokoban i pętla for


R.o.b

Rekomendowane odpowiedzi

Chce zrobić grę a'la sokoban. Przesuwam skrzynki za pomocą tego kodu:

GML
if (place_meeting(x-33,y,obj_box)) {

if (place_meeting(x-66,y,obj_box)) {}

else if (place_meeting(x-66,y,obj_block)) {}

else if (place_meeting(x-66,y,obj_wall)) {}

else if (place_meeting(x-66,y,obj_knifes1)) {}

else if (place_meeting(x-66,y,obj_knifes2)) {}

else {

myid = instance_place(x-33,y,obj_box);

myid.x -= 33;

x -= 33;

}

}

else

x -= 33

Wszystko pięknie działa, ale chciałbym aby robocik (coś przesuwające skrzynki) robiło to płynnie. Wymyśliłem taki zamiast fragmentu poprzedniego kod:
GML
...

for(i=0; i=33; i+=3) {

myid = instance_place(x-3,y,obj_box);

myid.x -= 3;

x -= 3;

}

}

...

Prawdopodobnie coś pomyliłem już przy pętli for, bo chcąc poruszać się samym robocikiem i tak nie działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...