Skocz do zawartości

d3d-obrót do myszki


kriso99

Rekomendowane odpowiedzi

Q2jCf.png

xup, yup i zup obracają ekranem trudno to wytłumaczyć bo te parametry określają trójwymiarowy wektor.

Generalnie przy kamerkach top-down ustawiam go tak: (0, -1, 0). Dzięki temu nie mamy odwróconej osi Y w stosunku do room edytora.

 

 

Jeżeli chcę zrobić kamerę top-down taką by pozycje obiektów ustawiane w room edytorze, nie były (w grze) w jakiś sposób odbite robię tak:

GML (objKamera)
x = oGracz.x;

y = oGracz.y;

draw_set_color( c_white );

d3d_set_projection( x, y, zoom, oGracz.x, oGracz.y, oGracz.z, 0, -1, 0 );

I to w zasadzie wszystko jeśli chodzi o kamerę. Będzie się patrzyła na gracza prostopadle w dól. Gracz będzie zawsze na środku ekranu.

 

 

Teraz obrót gracza w stronę myszki ( DRAW ):

GML (objGracz)
xx = window_mouse_get_x() - window_get_width()/2 + objKamera.x;

yy = window_mouse_get_y() - window_get_height()/2 + objKamera.y;

d3d_transform_set_rotation_z( point_direction( x, y, xx, yy ) ); // obracamy model

d3d_transform_add_translation( x, y, z ); // przesuwamy model na pozycje w ktorej stoi

// jakis przykladowy model gracza. Ostrosłup z lufą

d3d_draw_cone( -16, -16, 0, 16, 16, 32, background_get_texture( texturka ), 1, 1, 1, 16);

d3d_draw_block( -8, -2, -2, 8 + 16, 2, 2, background_get_texture( texturka ), 1, 1 );

d3d_transform_set_identity();

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...