kriso99 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Potrzebuje przykładu jak zmienić obiectowi image_angle do myszki w trybie 3d, ale w widoku od góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Pokaż kod na twoją projekcję, bez informacji gdzie się znajduje wektor wskazujący pion ( 3 ostatnie argumenty w d3d_set_projection ) nie da się powiedzieć którą osią trzeba obracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 jestem właśnie pewny że tam jest źle, mógłbyś mi podać jak powinno być znalazłem w necie jakiś śmieszny przykład, nie rozumiem całkowicie argumentów tej funkcji mógłbyś mi je wytłumaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 xup, yup i zup obracają ekranem trudno to wytłumaczyć bo te parametry określają trójwymiarowy wektor. Generalnie przy kamerkach top-down ustawiam go tak: (0, -1, 0). Dzięki temu nie mamy odwróconej osi Y w stosunku do room edytora. Jeżeli chcę zrobić kamerę top-down taką by pozycje obiektów ustawiane w room edytorze, nie były (w grze) w jakiś sposób odbite robię tak: GML (objKamera) x = oGracz.x; y = oGracz.y; draw_set_color( c_white ); d3d_set_projection( x, y, zoom, oGracz.x, oGracz.y, oGracz.z, 0, -1, 0 ); I to w zasadzie wszystko jeśli chodzi o kamerę. Będzie się patrzyła na gracza prostopadle w dól. Gracz będzie zawsze na środku ekranu. Teraz obrót gracza w stronę myszki ( DRAW ): GML (objGracz) xx = window_mouse_get_x() - window_get_width()/2 + objKamera.x; yy = window_mouse_get_y() - window_get_height()/2 + objKamera.y; d3d_transform_set_rotation_z( point_direction( x, y, xx, yy ) ); // obracamy model d3d_transform_add_translation( x, y, z ); // przesuwamy model na pozycje w ktorej stoi // jakis przykladowy model gracza. Ostrosłup z lufą d3d_draw_cone( -16, -16, 0, 16, 16, 32, background_get_texture( texturka ), 1, 1, 1, 16); d3d_draw_block( -8, -2, -2, 8 + 16, 2, 2, background_get_texture( texturka ), 1, 1 ); d3d_transform_set_identity(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 dzięki Huder! wesołych świąt! EDIT: mam jeszcze jedno pytanie jak można w 3d ustawić view_angle aby obraz był obrócony tak jak postać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Jak tak zrobisz to obracanie do myszki przestanie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się