biały_wilk Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Witam wszystkich :bye1: Dzisiaj mam 2 następujące pytania. Mam zrobiony system naboi na globalnych i nie wiem jak zrobić : 1. Blokowanie strzału - czyli jeżeli postać będzie miała 0 naboi to po naciśnięciu spacji ( ten klawisz ustawiłem na strzelanie ) broń nie będzie dalej strzelała dopóki gracz nie zdobędzie chociażby jednego naboju 2. Ograniczenia naboi - np. jeżeli gracz będzie miał 90 naboi to więcej nie będzie mógł zdobyć ( bohater taskajacy ze sobą kilkaset naboi to nie za bardzo rzeczywiste jest ;) ) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Opcja szukaj, wydaje mi się że taki temat nie dawno był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Issen Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 dodajesz nową zmienna, np: ilosc_naboi tam gdzie ustawiłeś strzaly na spacje dopisujesz: if ilosc_naboi <= 0 then { //tutaj mozesz dac naprzyklad dzwiek pustego magazynka } else { //tutaj akcja jaka ma sie wykonac, domyslnie instance_create(x,y,naboj); // czyli wystrzal } Ad2 Robisz identycznie, z ta roznica ze zmieniasz warunek i akcje. Oczywiście w tym obiekcie gdzie dodajesz amunicje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biały_wilk Opublikowano 1 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Wielkie dzięki Issen, pierwszy problem rozwiązany :thumbsup: ( za drugi to się zaraz zabiorę ;) ). Micanser - przeszukałem całe forum z 2 dni temu, były co prawda różne posty tyczące się naboi ale nie znalazłem żadnego tematu/posta który by rozwiązał ten problem ( nie mówię, że takowego nie było - mogłem zwyczajnie go przeoczyć ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 drugi problem tez jest banalny w collision event z amunicją dajesz if ( ilosc_naboi<90 ) { ilosc_naboi+=(tutaj ile ma sie dodac naboi); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 może tak? STEP if global.naboje > 90 global.naboje = 90 i jeszcze najlepiej w kolizji magazynku z graczem: if global.naboje < 90 global.naboje+=naboje_w_magazynku else tu wstaw cokolwiek, specificzny odglos, tekst ze masz za duzo naboji by podniesc... @Pablo Twoje jest złe dlatego że jak będzie miał 85 naboi a magazynek mu doda 10 będzie miał 95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się