Skocz do zawartości

Persistent


Jake

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Mam taki problem:

 

Jest room menu, i mapka1 - obydwa persistent w settings roomów.

W czasie gry wciskam klawisz, przechodzi się do menu, w menu ponownie wciska się klawisz i z założenia ma wrócić do poprzedniego room'a (mapki1) zapamiętując w niej wszystko, położenie gracza etc. Wygląda to u mnie tak:

 

Klawisz w grze:

GML
room_goto(menu);

 

Klawisz w menu:

GML
room_goto_previous();

 

Problem pojawia się gdy próbuję wrócić z menu do gry. Pojawia się następujący błąd:

 

Moving to previous room before the first room.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, zrobiłem tak i jest prawie tak jak chcę.

 

Obiekt1:

Create

GML
global.pause=0;

Step

GML
if global.pause=0

{

//reszta kodu, chodzenie etc

}

else

{}

ESC Event

GML
global.pause=1;

instance_create(view_xview+50,view_yview+50,objsubmenu);

 

Obiekt submenu:

Create:

GML
submenu=1;

Draw:

GML
draw_set_halign(fa_center);

draw_set_font(menufont);

draw_set_color(c_white);

draw_text(x+0,y+0,'Return');

draw_text(x+0,y+50,'Save');

draw_text(x+0,y+100,'Quit');

 

if submenu=1 //Opcja Return

{

draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+0);

if keyboard_check_pressed(vk_enter)

{

global.pause=0;

instance_destroy();

}

}

else if submenu=2 //Opcja Save

{

draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+50);

if keyboard_check_pressed(vk_enter)

{

//room_goto_next();

}

}

else if submenu=3 //Opcja Quit

{

draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+100);

if keyboard_check_pressed(vk_enter)

{

room_goto(roommenu);

instance_destroy();

}

}

 

Event S:

GML
submenu+=1

if submenu>3

{

submenu=1

}

 

Event W:

GML
submenu-=1

if submenu<1

{

submenu=3

}

 

Wszystko mi cacy gra. Ale gdy przechodzę z submenu wybierając opcję Quit do menu, całe moje menu (mowa teraz o głównym) się jakoś estetycznie psuje (i właśnie nie wiem dlaczego, tu mam problem). Menu główne to cały obiekt stworzony na zasadzie obiektu submenu. Wszystko jest praktycznie na Draw. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko gra nie wiedzieć czemu program zapamiętał funkcję:

 

GML
draw_set_halign(fa_center);

 

i przeniósł ją do rooma z menu. W obiekcie menu główne nie mam tej funkcji jak coś. I generalnie często inne funkcje draw z różnych obiektów przenikają na siebie i mają wpływ. Czyli np mam jeszcze taki błędzik mały, są dwa obiekty na roomie. Jeden aktywuje tekst z czcionką o rozmiarze np 16 w jakiejś tam okoliczności np. wciśnięcie jakiegoś klawisza. Z kolei drugi obiekt wyświetla jakiś tam tekst na roomie z czcionką o rozmiarze 12. I teraz gdy wciskam klawisz, pojawia się tekst o rozmiarze 16 który ingeruje w drugi obiekt zamieniając rozmiar czcionki z 12 na 16 (właściwie to chyba całą czcionkę, tak że chyba nie można wyświetlać równocześnie dwóch różnych czcionek), mimo że są osobno zaimplementowane w różnych obiektach. Ktoś może odpowie mi na to pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przecież napisałem, że w każdym z obiektów osobno mam zdefiniowaną czcionkę. Jedna ma rozmiar 12 druga 16. Tak czy owak gdy pojawia się ta o rozmiarze 16, 12stka też się zmienia. Rozumiem że mam zdefiniować w kodzie rozmiar czcionki, bazując już na jednej w font index? Right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...