Jake Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Hej, Mam taki problem: Jest room menu, i mapka1 - obydwa persistent w settings roomów. W czasie gry wciskam klawisz, przechodzi się do menu, w menu ponownie wciska się klawisz i z założenia ma wrócić do poprzedniego room'a (mapki1) zapamiętując w niej wszystko, położenie gracza etc. Wygląda to u mnie tak: Klawisz w grze: GML room_goto(menu); Klawisz w menu: GML room_goto_previous(); Problem pojawia się gdy próbuję wrócić z menu do gry. Pojawia się następujący błąd: Moving to previous room before the first room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 room_goto_previous() nie przenosi do poprzedniego room, a do poprzedniego na liście zasobów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 A jest jakaś do powrotu do poprzedniego aktywnego rooma? Było chyba jeszcze coś takiego: GML room_previous(); Ale też nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 To zapisz sobie id poprzedniego rooma w globalnej zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Oki, zrobiłem tak i jest prawie tak jak chcę. Obiekt1: Create GML global.pause=0; Step GML if global.pause=0 { //reszta kodu, chodzenie etc } else {} ESC Event GML global.pause=1; instance_create(view_xview+50,view_yview+50,objsubmenu); Obiekt submenu: Create: GML submenu=1; Draw: GML draw_set_halign(fa_center); draw_set_font(menufont); draw_set_color(c_white); draw_text(x+0,y+0,'Return'); draw_text(x+0,y+50,'Save'); draw_text(x+0,y+100,'Quit'); if submenu=1 //Opcja Return { draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+0); if keyboard_check_pressed(vk_enter) { global.pause=0; instance_destroy(); } } else if submenu=2 //Opcja Save { draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+50); if keyboard_check_pressed(vk_enter) { //room_goto_next(); } } else if submenu=3 //Opcja Quit { draw_sprite(menuchoice,-1,x-50,y+100); if keyboard_check_pressed(vk_enter) { room_goto(roommenu); instance_destroy(); } } Event S: GML submenu+=1 if submenu>3 { submenu=1 } Event W: GML submenu-=1 if submenu<1 { submenu=3 } Wszystko mi cacy gra. Ale gdy przechodzę z submenu wybierając opcję Quit do menu, całe moje menu (mowa teraz o głównym) się jakoś estetycznie psuje (i właśnie nie wiem dlaczego, tu mam problem). Menu główne to cały obiekt stworzony na zasadzie obiektu submenu. Wszystko jest praktycznie na Draw. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 A może byś podał kod z głównego menu skoro w nim jest błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Już wszystko gra nie wiedzieć czemu program zapamiętał funkcję: GML draw_set_halign(fa_center); i przeniósł ją do rooma z menu. W obiekcie menu główne nie mam tej funkcji jak coś. I generalnie często inne funkcje draw z różnych obiektów przenikają na siebie i mają wpływ. Czyli np mam jeszcze taki błędzik mały, są dwa obiekty na roomie. Jeden aktywuje tekst z czcionką o rozmiarze np 16 w jakiejś tam okoliczności np. wciśnięcie jakiegoś klawisza. Z kolei drugi obiekt wyświetla jakiś tam tekst na roomie z czcionką o rozmiarze 12. I teraz gdy wciskam klawisz, pojawia się tekst o rozmiarze 16 który ingeruje w drugi obiekt zamieniając rozmiar czcionki z 12 na 16 (właściwie to chyba całą czcionkę, tak że chyba nie można wyświetlać równocześnie dwóch różnych czcionek), mimo że są osobno zaimplementowane w różnych obiektach. Ktoś może odpowie mi na to pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Ustawienia formatowania tekstu są globalne. Jeśli w jednym drawie ustawisz rozmiar na 14 a w drógim na 16 na 100% będzie działać poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 To i tak dziwne, bo mimo wszystko każdy z obiektów ma zdefiniowaną czcionkę o konkretnym rozmiarze. To po prostu dodać w kodzie rozmiar czcionki? W sumie lepiej, mogę wtedy korzystać z jednej czcionki w indeksie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Nie, w każdym drawie masz ustawiać rysowanie daną czcionką, to było chyba draw_set_font, to samo tyczy się halign etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 17 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 No to przecież napisałem, że w każdym z obiektów osobno mam zdefiniowaną czcionkę. Jedna ma rozmiar 12 druga 16. Tak czy owak gdy pojawia się ta o rozmiarze 16, 12stka też się zmienia. Rozumiem że mam zdefiniować w kodzie rozmiar czcionki, bazując już na jednej w font index? Right? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się