Skocz do zawartości

poscig(done) a raczej prawie


Niety

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu tu nie zaglądałem, ale znowu wróciłem do tworzenia :) Niestety z drobnym problemem ;/

A mianowicie:

Mam kod na poscig itd. aż w końcu:

if distance_to_object(player)<=20

x=xprevious and y=yprevious

Chcę aby poprostu gdy mnie 'dogoni' stał...no i stoi tylko że on ciągle ma strzelać (strzela normalnie gdy mnie sciga)

gdy mnie dogoni i stoi zaczyna tworzyc pocisk w innym miejscu w roomie ;/ i podejrzewam że chodzi o to:

x=xprevious and y=yprevious .

Nwiecie jak to zamienić na coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że inny kod na postój by pomógł, czekaj cały(prawie) kod :

if poscig=1 or poscig=2{

direction=point_direction(x,y,player.x,player.y)

if distance_to_object(player)<=20

x=xprevious and y=yprevious

if ready=1{

instance_create(x-2+lengthdir_x(30,direction), y-5+lengthdir_y(30,direction),bullp)

ready=0

alarm[1]=30

}

}

Jeszcze mam wcześniej kiedy ma być poscig=1 a kiedy 2 i 0, ale to nieważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Sorry za double posta) Witam ponownie :) Mam nowy problem ;/ :

Mam object auto i kiedy się do niego wsiada pokazuje się jego armor.Kiedy ustawie więcej aut rysują się paski wszystkich aut ;/

Draw auta:

GML
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );

if d=1{

rys_zycie( view_xview+80 ,view_yview+630 , 180 , 30 , c_silver , c_silver )

draw_text(view_xview+122 ,view_yview+630,'Armor:'+string(hp))

}

d - sprawdza czy player siedzi w aucie

Z resztą wszystko jest dobrze, ma swoje hp, wrogowie nie mylą pościgu itd.

Proszę o pomoc. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
var xx, yy, w, h;

 

xx = argument0

yy = argument1

w = argument2

h = argument3

 

if ( not variable_local_exists( 'maxhp' )) maxhp = 100

len = hp / maxhp * w

if ( len < 0 ) exit

draw_set_color( merge_color( argument4 , argument5 , hp/maxhp ))

draw_rectangle( xx , yy , xx + len , yy + h , 0 )

draw_set_color( c_black )

draw_rectangle( xx , yy , xx + w , yy + h , 1 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...