Skocz do zawartości

Pobieranie kierunku objekti


Danieo

Rekomendowane odpowiedzi

korzystasz z obracania postaci względem myszki, nie?

jak tak, to krótko - gdy masz w step gracza warunek

GML
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

to przy strzelaniu dajesz

GML
a=instance_create(x,y,oPocisk)

a.direction=direction // co oznacza, że direction pocisku to direction gracza, a jego direction to to obracające się w kierunku myszki

a.speed=21

hmm... a jak nie korzystasz, to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzystasz z obracania postaci względem myszki, nie?

jak tak, to krótko - gdy masz w step gracza warunek

GML
direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

to przy strzelaniu dajesz

GML
a=instance_create(x,y,oPocisk)

a.direction=direction // co oznacza, że direction pocisku to direction gracza, a jego direction to to obracające się w kierunku myszki

a.speed=21

hmm... a jak nie korzystasz, to nie wiem.

 

A nie wystarczy tylko w:

Global left mouse press - instance create with speed(czy cos takiego)-

x - 0

Y - 0

Speed - (wybierz se)

Direction - mouse_x,mouse_y

 

//moga byc bledy, bo musialbym popatrzec na moja stara gre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra żle zadałem pytanie i nie trzeba pobierać kierunku :D

Wystarczy żeby pobierało pozycje kursora, tylko żebym jeszcze znał funkcje odpowiedzialną za odświeżanie pozycji

 

cokolwiek umieścisz w Event Step - jaki kolwiek kod to bedzie on się odświeżał co klatke, czyli jeżeli do zmiennej przepisujesz pozycję myszy to bedzie ona przpisywana w każdym stepie, nie ważne czy pozycja myszy się zmieni czy nie.

 

poczytaj polską dokumentację i/lub dział FAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...