Danieo Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 To znowu ja z pewnie prostym problemem. Chciałbym się dowiedzieć jak moge pobrać direction. Może troche jaśniej : Mam celownik. I chce aby w kierunku kątu w jakim jest celownik względem postaci leciał pocisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 korzystasz z obracania postaci względem myszki, nie? jak tak, to krótko - gdy masz w step gracza warunek GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) to przy strzelaniu dajesz GML a=instance_create(x,y,oPocisk) a.direction=direction // co oznacza, że direction pocisku to direction gracza, a jego direction to to obracające się w kierunku myszki a.speed=21 hmm... a jak nie korzystasz, to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimikolaj Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 korzystasz z obracania postaci względem myszki, nie? jak tak, to krótko - gdy masz w step gracza warunek GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) to przy strzelaniu dajesz GML a=instance_create(x,y,oPocisk) a.direction=direction // co oznacza, że direction pocisku to direction gracza, a jego direction to to obracające się w kierunku myszki a.speed=21 hmm... a jak nie korzystasz, to nie wiem. A nie wystarczy tylko w: Global left mouse press - instance create with speed(czy cos takiego)- x - 0 Y - 0 Speed - (wybierz se) Direction - mouse_x,mouse_y //moga byc bledy, bo musialbym popatrzec na moja stara gre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagi Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 zakładam, że celownik masz jako oddzielny obiekt którego pozycja przed graczem liczona jest za pomocą lenghtdirów wtedy jak pisał Bedziom GML direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Dobra żle zadałem pytanie i nie trzeba pobierać kierunku :D Wystarczy żeby pobierało pozycje kursora, tylko żebym jeszcze znał funkcje odpowiedzialną za odświeżanie pozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Bedziom podał dobrą odpowiedź. Chyba że tobie chodzi o coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Wystarczy żeby pobierało pozycje kursora, tylko żebym jeszcze znał funkcje odpowiedzialną za odświeżanie pozycji GML zmienna=mouse_x zmienna2=mouse_y w step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagi Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Dobra żle zadałem pytanie i nie trzeba pobierać kierunku :D Wystarczy żeby pobierało pozycje kursora, tylko żebym jeszcze znał funkcje odpowiedzialną za odświeżanie pozycji cokolwiek umieścisz w Event Step - jaki kolwiek kod to bedzie on się odświeżał co klatke, czyli jeżeli do zmiennej przepisujesz pozycję myszy to bedzie ona przpisywana w każdym stepie, nie ważne czy pozycja myszy się zmieni czy nie. poczytaj polską dokumentację i/lub dział FAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Aha dzięki teraz umieszcze to swojej grze i sprawdze cY działa . Jeszcze raz dzięki :) P.S korzystałem z tej zmiennej tyle razy a nie pomyślałem żeby tak ją wykorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się