Gibki Kaktus Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Cześć mam pytanie, jak zrobić w tym przykładzie atak? Tzn, jak zrobić, że gdy jakiś obiekt dotknie sprita s_bron, to się coś dzieje? Nie mam zielonego pojęcia, jak tego dokonać ;( . Próbowałem, żeby zamiast sprita był obiekt, ale nie potrafię ;( . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Przykład jest słaby moim skromnym zdaniem :/ . Fajnie to wygląda, ale od strony kodu - tragedia. Przede wszystkim martwi mnie mieszanie renderu z updatem. No i ten bałagan w kodzie. Ale mniejsza z tym. Wyciągamy fragment rysowania broni: GML draw_sprite_ext(s_bron,0, // Bro? (PRAWA) x + lengthdir_x(13,dir-90+(sinus*1.2)) + lengthdir_x(21,dir+(sinus*2.2)), y + lengthdir_y(13,dir-90+(sinus*1.2)) + lengthdir_y(21,dir+(sinus*2.2)), 1,1,dir+70+(sinus*3.5),c_white,1); Mamy więc podane współrzędne, kierunek oraz na podstawie origina środek ciężkości. Możesz np. sprawdzać kolizję linii. Ja bym napisał wszystko do zera pod własne potrzeby, gdyż prawdopodobnie interesują Ciebie idealne kolizje, a o tych w tym przykładzie zapomnij (broń nie jest obiektem - skandal). Jak dla mnie cały ten przykład to sztuka dla sztuki, fajnie się prezentuje, ale zero wartości edukacyjnej ;) . Peace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 A mógłbyś mi to wykonać, proszę. Ja nie łapie tego za bardzo ;/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 I nie załapiesz, jeśli inni będą cię wyręczać. Sernat ci dał ładną podpowiedź, rusz troche głową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 A mógłbyś mi to wykonać, proszę. Ja nie łapie tego za bardzo ;/ . Jasne, tylko podaj jakieś szczegóły. A najlepiej to się dokształć choć trochę, pierwsza zasada: nie rób gry, której sam byś w 100% nie wykonał. Naprawdę, by umieć zrobić coś takiego potrzebujesz maksymalnie miesiąc kształcenia. Przeglądaj przykłady mniej złożone na początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 proponuję zrobić niewidzialny obiekt, który będzie się poruszał razem z bronią i on będzie zadawał obrażenia. Tak jak na górze, o masce dla broni w tym przykładzie możesz zapomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się