Skocz do zawartości

Problem z hp przeciwników.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem, moja gra top-down jest tworzona jako RPG, problem jest z przeciwnikami, tzn. przeciwnik jest jeden(przykładowo Bandyta). Na mapie jest załóżmy 5 takich bandytów, każdy z nich ma po 100 hp, kolizja ze strzałą wystrzeliwaną przez gracza odejmuje im 25 hp. Przy zabijaniu pierwszego bandyty wszystko jest ok. 4 strzały i ginie, niestety przy 4 ostatnich występuje problem, każdy dostaje tylko po 1 strzale, a nie 4 i od razu ginie. Próbowałem i nie umiem tego naprawić. <_<

 

Create Bandyty:

 

GML
(

kilka

nieznacznych

kodów

)

 

health = 100;

mana = 100;

ammo = 30;

 

W stepie bandyty jest kod który odpowiada za gonienie gracza i atakowanie go więc myślę, że nie ma sensu go podawać.

 

Draw Bandyty:

 

GML
draw_sprite_ext(s_left_handb,0,x,y,1,1,direction+obrot+lhand,c_white,1);

draw_sprite_ext(s_right_handb,0,x,y,1,1,direction+obrot+rhand,c_white,1);

draw_sprite_ext(s_bodyb,0,x,y,1,1,direction+obrot,c_white,1);

if (goni){

draw_sprite_ext(s_headb,glowa,x,y,1,1,direction+head,c_white,1);

}

if (atak) {

draw_sprite_ext(s_headb,glowa,x,y,1,1,direction+head+obrot,c_white,1);

}

 

if !(atak) && !(goni) draw_sprite_ext(s_headb,glowa,x,y,1,1,point_direction(x,y,o_gracz,o_gracz),c_white,1);

 

if (weapon==0){

draw_sprite_ext(s_swordb,0,x+lengthdir_x(20,direction+obrot+sword-60),y+lengthdir_y(20,direction+obrot+sword-60),1,1,direction+45-180+sword+obrot,c_white,1);

}

 

Kolizja ze strzałą bandyty:

 

GML
health -=25;

instance_create(x,y,o_krew);

 

if (health<=0)

{

repeat(10) instance_create(x,y,o_krew2)

instance_destroy();

}

 

A w strzale jest spowalnianie strzały, kierunek jej lotu, no i przy kolizji z wrogiem

GML
instance_destroy();

 

Przypuszczam, że może być to spowodowane że w top-downie gracz jest zbudowany z 4 spritów, nie wiem jaką to ma zależność i jak to naprawić ale taki sam kody był użyty w innej grze w której objekt składał się tylko z 1 sprita i wszystko działało.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...