Minecrafcik Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Witam, mam pewien problem, moja gra top-down jest tworzona jako RPG, problem jest z przeciwnikami, tzn. przeciwnik jest jeden(przykładowo Bandyta). Na mapie jest załóżmy 5 takich bandytów, każdy z nich ma po 100 hp, kolizja ze strzałą wystrzeliwaną przez gracza odejmuje im 25 hp. Przy zabijaniu pierwszego bandyty wszystko jest ok. 4 strzały i ginie, niestety przy 4 ostatnich występuje problem, każdy dostaje tylko po 1 strzale, a nie 4 i od razu ginie. Próbowałem i nie umiem tego naprawić. <_< Create Bandyty: GML ( kilka nieznacznych kodów ) health = 100; mana = 100; ammo = 30; W stepie bandyty jest kod który odpowiada za gonienie gracza i atakowanie go więc myślę, że nie ma sensu go podawać. Draw Bandyty: GML draw_sprite_ext(s_left_handb,0,x,y,1,1,direction+obrot+lhand,c_white,1); draw_sprite_ext(s_right_handb,0,x,y,1,1,direction+obrot+rhand,c_white,1); draw_sprite_ext(s_bodyb,0,x,y,1,1,direction+obrot,c_white,1); if (goni){ draw_sprite_ext(s_headb,glowa,x,y,1,1,direction+head,c_white,1); } if (atak) { draw_sprite_ext(s_headb,glowa,x,y,1,1,direction+head+obrot,c_white,1); } if !(atak) && !(goni) draw_sprite_ext(s_headb,glowa,x,y,1,1,point_direction(x,y,o_gracz,o_gracz),c_white,1); if (weapon==0){ draw_sprite_ext(s_swordb,0,x+lengthdir_x(20,direction+obrot+sword-60),y+lengthdir_y(20,direction+obrot+sword-60),1,1,direction+45-180+sword+obrot,c_white,1); } Kolizja ze strzałą bandyty: GML health -=25; instance_create(x,y,o_krew); if (health<=0) { repeat(10) instance_create(x,y,o_krew2) instance_destroy(); } A w strzale jest spowalnianie strzały, kierunek jej lotu, no i przy kolizji z wrogiem GML instance_destroy(); Przypuszczam, że może być to spowodowane że w top-downie gracz jest zbudowany z 4 spritów, nie wiem jaką to ma zależność i jak to naprawić ale taki sam kody był użyty w innej grze w której objekt składał się tylko z 1 sprita i wszystko działało. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Nie jestesm w 100% pewien, ale 'health' to zmienna globalna, zmień ją na np 'hp'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Minecrafcik Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Działa, taki błachy błąd, a jednak był, dzięki. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się