K0SA Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Cześć Wszystkim. Chciałbym prosić o pomoc. Już wyjaśniam, ale na sam początek chcę wszystkim uświadomić, że w gm jestem tylko 3 miesiące+/-, więc do rzeczy: Mam Obiekt, który jest postacią główną w mojej grze RPG, nią się poruszam po całej mapie (podąża za nią view). Jak zrobić takie okno ekwipunku, które byłoby w jednym miejscu i nie znikałoby, gdy przeszedłbym kawałek mapy? Jeśli ktoś jeszcze nie czai: Więc mamy mapę (2240 x 2240), mamy postać, za którą podąża view (Port on screen: W: 672; H: 576) i chciałbym, żeby obok mapy było okno ekwipunku, które byłoby widać cały czas nawet jeśli przeszlibyśmy całą mapę. Mam nadzieję, że każdy rozumie. Proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 view_xview view_yview O to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0SA Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Zamieszczam screen z pewnej popularnej gry. http://imageshack.us/f/853/beztytuuxpvz.png/ i tutaj po przejściu kilku pól postać jest w innym miejscu, ale ekwipunek w tym samym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Chodzi ci o takie coś jak w tej grze tylko że zamiast paska zdrowia będziesz mieć ekwipunek? https://gmclan.org/up6264_4_mroczny_zab_jca.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0SA Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Chodzi ci o takie coś jak w tej grze tylko że zamiast paska zdrowia będziesz mieć ekwipunek? https://gmclan.org/up6264_4_mroczny_zab_jca.html tak, dokładnie o to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Więc dajesz w drawie obiektu np. draw_sprite(sprite,0,view_xview+0,view_yview+0) Tylko zmieniasz nazwe sprita i cyferki po view_xyview Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0SA Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Więc dajesz w drawie obiektu np. draw_sprite(sprite,0,view_xview+0,view_yview+0) Tylko zmieniasz nazwe sprita i cyferki po view_xyview rozumiem, że w drawie obiektu (ekwipunku)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Tak, dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0SA Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Tak, dokładnie dzięki za pomoc, wezmę się za to prawdopodbnie jutro i jak coś to pewnie odpiszę, bo dzisiaj już nie ma co. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Ewentualnie w obiekcie odpowiedzialnym za rysowanie interfejsu (o najniższej wartości 'depth') użyć: GML (Draw) d3d_set_projection_ortho( 0, 0, view_wview[0], view_hview[0], 0 ); draw_background( bgEqWindow, 8, 8 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się