trolu122 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 GML if keyboard_check_pressed(vk_up) and jump = 0 and gravity=0 and place_free(x,y-skok) { vspeed = -skok jump = 1 } if keyboard_check_released(vk_up) and jump = 1 { jump = 2 } if keyboard_check_pressed(vk_up) and jump=2 and skok2=1 and place_free(x,y-skok) { vspeed = -skok jump=1 skok2 = 0 } skok2 oznacza czy mozemy wykonać drugi skok 0=nie mozemy 1=mozemy wartość skok=15 i.... jak robie "double jump" to koleś skacze niżej :hmmm: zrobiłem żeby wyświetlało wartość vspeed, przy skoku pierwszym jest tak jak być powinno -15, ale już przy drugim na początku skoku mamy -13,8 :hmmm: w kodzie wszystko ok, wiec o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Nie wiem, nie znam się, specjalnie się w twój kod nie zagłębiałem (bo widzę leciutki syf) i jedyne co mi przychodzi do głowy to to że zamiast vspeed=-skok powinno być vspeed-=skok. Jak powiedziałem coś bardzo głupiego to przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 wtedy spamujac przyciskiem pofrunalbys w kosmos czy mi sie zdaje, czy wcisniecie raz powoduje skok i zmiane jump na 1, potem na 2 i potem w tym samym stepie jeszcze robi drugi skok? GML if keyboard_check_pressed(vk_up)and jump = 0and gravity=0and place_free(x,y-skok){ vspeed = -skok jump = 1 } if keyboard_check_released(vk_up) and jump = 1{ jump = 2 } if keyboard_check_pressed(vk_up) and jump=2 and skok2=1 and place_free(x,y-skok) { vspeed = -skok jump=1 skok2 = 0 } vs GML if keyboard_check_pressed(vk_up){ switch(jump){ case 0: if gravity=0 and place_free(x,y-skok){ vspeed = -skok jump = 1 } break; case 1: vspeed = -skok jump=1 skok2 = 0 break; } } moglem sie gdzies walnac bo dawno nic nie robilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 sprawdzałem, ale problem jest wciąż ten sam. wywaliłem cały inny kod, zrobiłem sam skok też źle. ludek skacze z ziemi: vspeed=-15 skacze w powietrzu: vspeed=-13,8 nie wiedzieć czemu... czy to wina GM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 może masz grawitacje 1.2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Hint na przyszłość: nie ma sensu używać switcha dla jednego warunku. GML if keyboard_check_pressed(vk_up){ if(jump){ if gravity=0 and place_free(x,y-skok){ vspeed = -skok; jump = 1; } } else { vspeed = -skok; jump = 1; skok2 = 0; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 tak grawitacja 1.2 GML { gravity=0 //próbowałem też tak zrobić ale bez zmian vspeed = -skok jump=1 skok2 = 0 } to jump=2 w kodzie to jest potrzebne do czegos innego sprawdzałem i za każdym razem od drugiego skoku odejmuje wartość grawitacji, dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Hmm, a może zamiast GML vspeed = -skok to GML vspeed -= skok albo GML vspeed += skok :D?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 piotrek, przeczytaj cały temat, bo juz bylo. vspeed=-skok-gravity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 no ok rozwiązanie juz znam, ale czemu kurde tą grawitacje odejmuje, nawet jak wstawiam gravity=0 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się