Lidzet Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 1.Pierwsze pytanko. Mam tekst. Wpisuje np. draw_test(x,y,blablalbla). Co zrobić żeby po kliknięciu myszką na tekst wykonywała się jakaś akcja? 2.Mamy dajmy na to, pokój w grze, gdzie chcemy coś wpisać. Daje w codzie: draw_text(x,y,keyboard_string). Jakiego codu użyć, żeby ustalić limit znaków możliwych do wpisania? Z góry dziękuje. I czy da się jakoś ograniczyć czas, przy wyszukiwaniu odpowiedniej wartości x i y do napisu? Bo fajnie by było gdyby text wyświetlał się tam, gdzie umieszczony jest obj. w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 1. Sprawdzasz pozycję myszki GML draw_text(10,10,'heheheh'); if mouse_x>10 && mouse_y>10 && mouse_x<50 && mouse_y<20 && mouse_check_button_pressed(mb_left) { //akcja } 2. Dokumentacja: string_length(str) Zwraca ilość znaków w str. GML maxdlugosc=10; if string_length(keyboard_string)>maxdlugosc { show_message('Za dlugi string'); keyboard_string=''; } I czy da się jakoś ograniczyć czas, przy wyszukiwaniu odpowiedniej wartości x i y do napisu? Bo fajnie by było gdyby text wyświetlał się tam, gdzie umieszczony jest obj. w roomie. Dajesz w draw objektu GML draw_text(x,y,'twoj tekst'); i działa ;P x i y są zmiennymi, które posiada KAŻDY objekt. x odpowiada osi poziomej, a y oczywiście osi pionowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 FUCK YEA! Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 GML if mouse_x>10 && mouse_y>10 && mouse_x<50 && mouse_y<20 && mouse_check_button_pressed(mb_left) Może mi ktoś powiedzieć, za co odpowiada, dane wyrażenie w tej linijce kodu, oprócz mouse_ckeck_button_pressed(mb_left)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 mouse_x to pozycja X myszki, a mouse_y to pozycja Y myszki. GML if mouse_x>10 && mouse_y>10 && mouse_x<50 && mouse_y<20 && mouse_check_button_pressed(mb_left) jeżeli pozycja myszki X jest większa od 10 ORAZ pozycja myszki Y jest większa od 10 ORAZ pozycja myszki X jest mniejsza od 50 ORAZ pozycja myszki Y jest mniejsza od 20 ORAZ czy wciśnięto lewy przycisk myszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidzet Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Mistrz! Jeszcze raz dziękuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Łatwiej: GML if mouse_check_button(mb_left) && point_distance(mouse_x,mouse_y,10,10)<20 /* akcja */ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 GML s='Magiczny napis!' xx=20 yy=15 draw_sprite(xx,yy,s) if(mouse_x>xx and mouse_x<xx+string_width(s) and mouse_y>yy and mouse_y<yy+string_height(s) and mouse_check_button_pressed(mb_left)) { show_message('Kliknięto!') } ZyperPL usuń ten post bo aż boli mnie głowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się