Skocz do zawartości

Wstawianie obiektów w grze typu Tower Defence


Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie jedno małe pytanie, a mianowicie jak zrobić wstawianie obj do takiej gry(typu Tower Defence), żeby np. kwadracik o wielkości 32x32 poruszał się za myszką, ale w klatkach po 32x32. Proszę o pomoc... I mam nadzieję, że to pytanie nie będzie spamem ;) Za każdą pomoc dzięki wielkie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM FaQ

11. Jak zrobić obiekt podążający za myszką oraz wyrównany do siatki?

Dla siatki o rozmiarze pola 20x30 skrypt wygląda następująco:

GML
x = mouse_x div 20 * 20;

y = mouse_y div 30 * 30;

Wpisujmy go w evencie "step" obiektu docelowego. Polega to tylko na zaokrągleniu wartości zmiennych x, y.

 

Poszukaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, jeszcze taki tip:

 

Jeżeli masz siatkę o wymiarach np.: 16x32

To nie dajesz:

GML
x = mouse_x div 16 * 32;

y = mouse_y div 16* 32;

Tylko:

GML
x = mouse_x div 16 * 16;

y = mouse_y div 32 * 32;

Inaczej mogą być problemy, co wiem z własnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...