Michał GM Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Mam takie jedno małe pytanie, a mianowicie jak zrobić wstawianie obj do takiej gry(typu Tower Defence), żeby np. kwadracik o wielkości 32x32 poruszał się za myszką, ale w klatkach po 32x32. Proszę o pomoc... I mam nadzieję, że to pytanie nie będzie spamem ;) Za każdą pomoc dzięki wielkie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 GM FaQ 11. Jak zrobić obiekt podążający za myszką oraz wyrównany do siatki? Dla siatki o rozmiarze pola 20x30 skrypt wygląda następująco: GML x = mouse_x div 20 * 20; y = mouse_y div 30 * 30; Wpisujmy go w evencie "step" obiektu docelowego. Polega to tylko na zaokrągleniu wartości zmiennych x, y. Poszukaj :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 GML x = mouse_x div 32 * 32; y = mouse_y div 32 * 32; Piszesz w step obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał GM Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Dzięki wam ;) #Edit: Fuck, i to było w FAQ, a przed chwilą tam sprawdzałem ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Ah, jeszcze taki tip: Jeżeli masz siatkę o wymiarach np.: 16x32 To nie dajesz: GML x = mouse_x div 16 * 32; y = mouse_y div 16* 32; Tylko: GML x = mouse_x div 16 * 16; y = mouse_y div 32 * 32; Inaczej mogą być problemy, co wiem z własnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał GM Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Aha ;) Mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby obj niżej zrobiony był bardziej widoczny od tego wyżej(jak np. ten wyżej był zrobiony pierwszy)? Bo próbowałem w step wierzy tak: GML depth=y+1 oraz GML depth=y-1 Ale nie działa ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 GML depth=-y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Depth=-y edit: Znowu drugi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał GM Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Dzięki wam, zadziałało ;D Mokrego dyngusa xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się