Skocz do zawartości

Opadanie bloków


peterz_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :thumbsup: Mam mały dylemat i nie wiem jak go rozwiązać. Przedstawię sytuację:

 

1) Mamy kilka bloków 32x32. Dotykają siebie oraz ściany

28518398.png

 

2) Klikamy na jeden z bloków, ten znika..

62818690.png

 

3) Reszta bloków nie połączonych ze ścianą zaczynają spadać na dół.

68441825.png

 

4) Bloki opadają na samo dno.

54928436.png

 

 

Czy macie może jakieś ciekawe pomysły lub przykłady, które pozwolą mi wdrożyć coś takiego do gry?

 

Z góry dzięki :) Pozdrawiam.

 

 

PS: Wesołych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj czy blok którego inny blok dotyka ma zmienną stop na true,

zmienna ta będzie miała wartość na true

, tyljo jeśli dotyka jakiegoś bloku.

Jeżeli bedzie na false to spadnie.

Tylko pamiętaj by dać jakiś lewitujący blok na planszy, bo wszystkie spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie będzie działało. Odwołując się do rysunków autora tematu: w pierwszej fazie wszystkie bloczki mają zmienną "stop" ustawioną na 1. Gdy usuniemy wskazany bloczek, bloczki po jego prawej stronie nie zaczną spadać, bo dalej mają "stop" ustawione na 1 (przecież dotykają siebie nawzajem).

 

Jeśli zdążę to wrzucę dzisiaj przykład jak coś takiego poprawnie zrealizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...