peterz_pl Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Witam :thumbsup: Mam mały dylemat i nie wiem jak go rozwiązać. Przedstawię sytuację: 1) Mamy kilka bloków 32x32. Dotykają siebie oraz ściany 2) Klikamy na jeden z bloków, ten znika.. 3) Reszta bloków nie połączonych ze ścianą zaczynają spadać na dół. 4) Bloki opadają na samo dno. Czy macie może jakieś ciekawe pomysły lub przykłady, które pozwolą mi wdrożyć coś takiego do gry? Z góry dzięki :) Pozdrawiam. PS: Wesołych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 GMPhysics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 @up: Nie koniecznie, można to zrobić bardzo łatwo i bez tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peterz_pl Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 @up: Nie koniecznie, można to zrobić bardzo łatwo i bez tego. No właśnie, tylko brakuje mi pomysłu jak zrobić, żeby klocki sprawdzały czy dotykają ściany czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Sprawdzaj czy blok którego inny blok dotyka ma zmienną stop na true, zmienna ta będzie miała wartość na true , tyljo jeśli dotyka jakiegoś bloku. Jeżeli bedzie na false to spadnie. Tylko pamiętaj by dać jakiś lewitujący blok na planszy, bo wszystkie spadną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 To nie będzie działało. Odwołując się do rysunków autora tematu: w pierwszej fazie wszystkie bloczki mają zmienną "stop" ustawioną na 1. Gdy usuniemy wskazany bloczek, bloczki po jego prawej stronie nie zaczną spadać, bo dalej mają "stop" ustawione na 1 (przecież dotykają siebie nawzajem). Jeśli zdążę to wrzucę dzisiaj przykład jak coś takiego poprawnie zrealizować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 No rzeczywiście, pewnie łatwo to naprawić.Jeszcze pokminie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zakodzone na szybko rozwiązanie z użyciem gridów: http://www.gmclan.org/up353_12_spadanie_bloczkow.html Wersja z komentarzami i opisem działania - jakoś później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się