FanXX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Witam wszystkich! Mam problem dokładnie taki iż: robię plik językowy do swojej gry i próbuje ustawić tak żeby teksty pobierały się z pliku zewnętrznego w folderze gry. Zrobiłem tak: Utworzyłem plik jezyk.txt i wpisalem w nim: [0] Start Gry [1] Wczytaj gre [2] Zapisz grę i teraz opiszę, na czym potrzebuję waszej pomocy. Chciałbym zrobić tak, że opcja a raczej skrypt w Evencie Draw draw_text(0,0,TEKST) zrobiła tak, że zamiast TEKST wpiszę [0] to automatycznie po uruchomieniu gry zamieni się na tekst z tego pliku tekstowego. Jest to cięzkie żeby wyjaśnić myślę ze ktoś rozumie, jeśli nie trudno muszę poszukać jakieś metody na innych forach, ale wiem że tu znajdę odpowiedź. Bardzo dziękuję za każde informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 ojapierdolejakibrakinterpunkcji. tak to się mniej więcej czyta - popraw treść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 ojapierdolejakibrakinterpunkcji. tak to się mniej więcej czyta - popraw treść. To co wiem to nic nie wnosisz to mojego problemu, a po drugie nie wiem o co biega jeśli przecinki i kropki to wiedz ze piszę na szybkiego bo mi pilnie potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 mozesz w pliku dac: jezyk[0]=asd jezyk[1]=asd2 jezyk[2]=asd3 i w create dac execute_file('plik.txt') i wykona ten plik tak jakby byl to kod, ale chyba lepiej zrobic na na .ini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 mozesz w pliku dac: jezyk[0]=asd jezyk[1]=asd2 jezyk[2]=asd3 i w create dac execute_file('plik.txt') i wykona ten plik tak jakby byl to kod, ale chyba lepiej zrobic na na .ini Wiesz co może kombinuje i jeśli nie wypali na tym jezyk[0] itp to zrobię w Ini: [LangPL] Menu1 = costam Menu2 = costam2 Dzięki ale jeszcze chwile sie wstrzymam z zamykaniem tematu bo czuję że będzie coś co wole chwilowo nie mówić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 To co wiem to nic nie wnosisz to mojego problemu, a po drugie nie wiem o co biega jeśli przecinki i kropki to wiedz ze piszę na szybkiego bo mi pilnie potrzeba wiedz, że banuję na szybkiego bo mi pilnie do domu potrzeba. chodzi o zasady pisowni, aby ludzie mogli pomóc, muszą rozumieć, co piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 wiedz, że banuję na szybkiego bo mi pilnie do domu potrzeba. chodzi o zasady pisowni, aby ludzie mogli pomóc, muszą rozumieć, co piszesz. To poprawię a możesz za takie bzdury nie banować ? :( #Edit i jak admin? Inaczej nie mogę ująć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Wczytuj każdą linię po kolei np, do tablicy @EDIT Zrób np. coś takiego gdzieś na początku gry: GML ini_open('lang.ini'); global.lang[0]=ini_read_string('LANG','0','0') global.lang[1]=ini_read_string('LANG','1','0') ini_close(); I potem się normalnie odwołujesz, np.: GML draw_text(0,0,global.lang[0]); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Wczytuj każdą linię po kolei np, do tablicy @EDIT Zrób np. coś takiego gdzieś na początku gry: GML ini_open('lang.ini'); global.lang[0]=ini_read_string('LANG','0','0') global.lang[1]=ini_read_string('LANG','1','0') ini_close(); I potem się normalnie odwołujesz, np.: GML draw_text(0,0,global.lang[0]); Dzięki użyje taki bo na inne sposoby się nie da a chce się obejść bez dll'i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 A po co kombinować na inne sposoby? :P Skoro jest to wbudowane to się tego używa, no chyba, że masz do wczytania więcej tych pozycji języka(300+), to wtedy wypadałoby użyć DLL'ka :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 A po co kombinować na inne sposoby? :P Skoro jest to wbudowane to się tego używa, no chyba, że masz do wczytania więcej tych pozycji języka(300+), to wtedy wypadałoby użyć DLL'ka :D A tak z ciekawości znacz może jakiegoś dlla? xD Skąd wiadomo czy nie będzie potrzebny bo do gry robie coś na stylu Questy (coś podobnego może nazwę to Misje) oraz opisy do map zawartych w grze jak i ich nazwy. Trzeba czasu ale myślę że przekroczy się sporo tych wierszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Widziałem na GMC do lepszej obsługi plików *.ini, zaraz poszukam i dam odpowiedź w edicie :D @EDIT Tu znalazłem coś takiego:https://sites.google.com/site/andykbf/inidll, ale kiedyś jeszcze wpadłem na rINI.dll i nie mogę znaleźć ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Nie szkodzi, myślę że obczaję dlla jak zrobi się tego więcej, dzięki za to że pomagasz mało takich tu jest nie licząc "innych" co tylko czepiają się do ułożenia prawidłowo sformułowanego tekstu pod kontekstem "niewłaściwa pisownia" ,nie chcę tego rozwijać i dzięki za pomoc :glare: #PS: Możesz panie ΨΧΞ zamknąć temat :) Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Temat możesz zamknąć sam. A poprawna pisownia jest podstawą netykiety jak i tego forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi