Skocz do zawartości

Zablokowane Obsługa plików zewnętrznych


FanXX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Mam problem dokładnie taki iż: robię plik językowy do swojej gry i próbuje ustawić tak żeby teksty pobierały się z pliku zewnętrznego w folderze gry. Zrobiłem tak:

Utworzyłem plik jezyk.txt i wpisalem w nim:

 

[0] Start Gry

[1] Wczytaj gre

[2] Zapisz grę

 

i teraz opiszę, na czym potrzebuję waszej pomocy. Chciałbym zrobić tak, że opcja a raczej skrypt w Evencie Draw

draw_text(0,0,TEKST)

zrobiła tak, że zamiast TEKST wpiszę [0] to automatycznie po uruchomieniu gry zamieni się na tekst z tego pliku tekstowego. Jest to cięzkie żeby wyjaśnić myślę ze ktoś rozumie, jeśli nie trudno muszę poszukać jakieś metody na innych forach, ale wiem że tu znajdę odpowiedź. Bardzo dziękuję za każde informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojapierdolejakibrakinterpunkcji.

 

tak to się mniej więcej czyta - popraw treść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojapierdolejakibrakinterpunkcji.

 

tak to się mniej więcej czyta - popraw treść.

 

To co wiem to nic nie wnosisz to mojego problemu, a po drugie nie wiem o co biega jeśli przecinki i kropki to wiedz ze piszę na szybkiego bo mi pilnie potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz w pliku dac:

 

jezyk[0]=asd

jezyk[1]=asd2

jezyk[2]=asd3

 

i w create dac

 

execute_file('plik.txt')

i wykona ten plik tak jakby byl to kod, ale chyba lepiej zrobic na na .ini

 

Wiesz co może kombinuje i jeśli nie wypali na tym jezyk[0] itp

to zrobię w Ini:

 

[LangPL]

Menu1 = costam

Menu2 = costam2

 

Dzięki ale jeszcze chwile sie wstrzymam z zamykaniem tematu bo czuję że będzie coś co wole chwilowo nie mówić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wiem to nic nie wnosisz to mojego problemu, a po drugie nie wiem o co biega jeśli przecinki i kropki to wiedz ze piszę na szybkiego bo mi pilnie potrzeba

 

wiedz, że banuję na szybkiego bo mi pilnie do domu potrzeba.

 

chodzi o zasady pisowni, aby ludzie mogli pomóc, muszą rozumieć, co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedz, że banuję na szybkiego bo mi pilnie do domu potrzeba.

 

chodzi o zasady pisowni, aby ludzie mogli pomóc, muszą rozumieć, co piszesz.

To poprawię a możesz za takie bzdury nie banować ? :(

 

#Edit i jak admin? Inaczej nie mogę ująć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczytuj każdą linię po kolei np, do tablicy

@EDIT

Zrób np. coś takiego gdzieś na początku gry:

GML
ini_open('lang.ini');

global.lang[0]=ini_read_string('LANG','0','0')

global.lang[1]=ini_read_string('LANG','1','0')

ini_close();

I potem się normalnie odwołujesz, np.:

GML
draw_text(0,0,global.lang[0]);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczytuj każdą linię po kolei np, do tablicy

@EDIT

Zrób np. coś takiego gdzieś na początku gry:

GML
ini_open('lang.ini');

global.lang[0]=ini_read_string('LANG','0','0')

global.lang[1]=ini_read_string('LANG','1','0')

ini_close();

I potem się normalnie odwołujesz, np.:

GML
draw_text(0,0,global.lang[0]);

 

Dzięki użyje taki bo na inne sposoby się nie da a chce się obejść bez dll'i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co kombinować na inne sposoby? :P Skoro jest to wbudowane to się tego używa, no chyba, że masz do wczytania więcej tych pozycji języka(300+), to wtedy wypadałoby użyć DLL'ka :D

A tak z ciekawości znacz może jakiegoś dlla? xD Skąd wiadomo czy nie będzie potrzebny bo do gry robie coś na stylu Questy (coś podobnego może nazwę to Misje) oraz opisy do map zawartych w grze jak i ich nazwy. Trzeba czasu ale myślę że przekroczy się sporo tych wierszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szkodzi, myślę że obczaję dlla jak zrobi się tego więcej, dzięki za to że pomagasz mało takich tu jest nie licząc "innych" co tylko czepiają się do ułożenia prawidłowo sformułowanego tekstu pod kontekstem "niewłaściwa pisownia" ,nie chcę tego rozwijać i dzięki za pomoc :glare:

 

#PS: Możesz panie ΨΧΞ zamknąć temat :) Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...