Skocz do zawartości

Problem z dojściem do myszki


Młody

Rekomendowane odpowiedzi

W create obiektu dajesz:

 

GML
xx = x;

yy = y;

 

A w step:

 

GML
if (mouse_check_button_pressed(mb_left))

{

xx = mouse_x;

yy = mouse_y;

}

 

mp_linear_step(xx,yy,4,true);

 

O to chodzi? Oczywiście zamiast mp_linear_step możesz dać sobie co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
xx = x;

yy = y;

spd=ilestatm

 

if (mouse_check_button_pressed(mb_left))

{

xx = mouse_x;

yy = mouse_y;

}

if abs(xx-x)>spd or abs(yy-y)<spd{

speed=spd

direction=point_direction(x,y,xx,yy)//wlasciwie to mozesz wyliczyc tylko przy kliknieciu

}

 

e: osz ty dupa, spoznic sie o 15 minut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Kod od Dzahera wydaje się prostszy , ale i tak dziękować i

EDIT :

jeszcze jedno pytanko :

jak zrobić , że jak obiekt MIĘSO jest na górze a HERO na dole to pojawia się animacja jem_gora , a jak powiedzmy na dole to jem_dol , ktoś mnie zrozumiał ?

jeszcze z tym czy moglibyście mi pomóc ?

 

P.S. jak zrobić, żeby losowo wybierał "subimage" z jednego sprita ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mp_linear_step(xx,yy,4,true);

w o_hero step zamien na false

 

if place_meeting(x,y+5,o_mieso)

{

sprite_index=s_hero_jem_dol_1

}

else

if place_meeting(x,y-5,o_mieso)

{

sprite_index=s_hero_jem_gora_1

}

else

if place_meeting(x-5,y,o_mieso)

{

sprite_index=s_hero_jem_lewo_1

}

else

if place_meeting(x+5,y,o_mieso)

{

sprite_index=s_hero_jem_prawo_1

}

 

a to wiesz gdzie wkleic

else chyba tez tam nie jest potrzebne

speed wyrzucilem po co to :0

i image na sprite zamienilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...