Młody Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Czyli jak zrobić , że naciskam mychą TU i on biegnie w tamtą stronę a gdy dobiegnie w miejsce gdzie kliknąłem zatrzymuje się ? (już któryś raz z rzędu mam ten sam problem i mnie nerwica zalewa , szlag jasny trafia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzaher Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 W create obiektu dajesz: GML xx = x; yy = y; A w step: GML if (mouse_check_button_pressed(mb_left)) { xx = mouse_x; yy = mouse_y; } mp_linear_step(xx,yy,4,true); O to chodzi? Oczywiście zamiast mp_linear_step możesz dać sobie co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Świetnie , dziękować ! EDIT : jeszcze jedno pytanko : jak zrobić , że jak obiekt MIĘSO jest na górze a HERO na dole to pojawia się animacja jem_gora , a jak powiedzmy na dole to jem_dol , ktoś mnie zrozumiał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 GML xx = x; yy = y; spd=ilestatm if (mouse_check_button_pressed(mb_left)) { xx = mouse_x; yy = mouse_y; } if abs(xx-x)>spd or abs(yy-y)<spd{ speed=spd direction=point_direction(x,y,xx,yy)//wlasciwie to mozesz wyliczyc tylko przy kliknieciu } e: osz ty dupa, spoznic sie o 15 minut? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 @up Kod od Dzahera wydaje się prostszy , ale i tak dziękować i EDIT : jeszcze jedno pytanko : jak zrobić , że jak obiekt MIĘSO jest na górze a HERO na dole to pojawia się animacja jem_gora , a jak powiedzmy na dole to jem_dol , ktoś mnie zrozumiał ? jeszcze z tym czy moglibyście mi pomóc ? P.S. jak zrobić, żeby losowo wybierał "subimage" z jednego sprita ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 wiem, ale chcialem zrobic bez funkcji :P GML if place_meeting(x,y+1,MIESO) mieso jest na dole else if place_meeting(x,y-1,MIESO) mieso jest na gorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Nie działa <_< moja postać po prostu zatrzymuje się przed "mięsem" (bo na razie wygląda jak mikstura :) ) tu macie plik Ło tu i znowu powtarzam edita :D P.S. jak zrobić, żeby losowo wybierał "subimage" z jednego sprita ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 GML image_index = choose(0,1,2,3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 @up ni działa ;[ Pomoże ktoś z : Nie działa moja postać po prostu zatrzymuje się przed "mięsem" tym problemem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 daj w gm8.0 albo .gmres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 mogę tylko w .gm81 O_o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 mp_linear_step(xx,yy,4,true); w o_hero step zamien na false if place_meeting(x,y+5,o_mieso) { sprite_index=s_hero_jem_dol_1 } else if place_meeting(x,y-5,o_mieso) { sprite_index=s_hero_jem_gora_1 } else if place_meeting(x-5,y,o_mieso) { sprite_index=s_hero_jem_lewo_1 } else if place_meeting(x+5,y,o_mieso) { sprite_index=s_hero_jem_prawo_1 } a to wiesz gdzie wkleic else chyba tez tam nie jest potrzebne speed wyrzucilem po co to :0 i image na sprite zamienilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Ok , dzięki , już jestem happy kiedy nagle ... animacja pojawia się tylko w 2 strony góra dół , kiedy zajdę go od boku , nie zmienia się gęba ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 13 Marca 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Myślałem że chodzi o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się