OriPL Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Witam napisałem sobie fale w oparciu o funkcje trygonometryczną sinus :) Wszystko fajnie... rysuje sie... ale... no własnie ale... różnica poziomów między rysowanymi punktami jest zbyt mała i fala jest prawie niewidoczna (unosi się i opada w dół na całej szerokości ekranu zamiast "falować") KOD: GML for (i = 0; i <= 32; i+=1) { l+=0.1 if l>359 then l = 1; yy = (sin(degtorad(l)) * 8); } draw_primitive_begin(pr_trianglefan) for (i = 0; i <= 32; i+=1) { draw_vertex_color(i * 32,700 + yy,c_blue,0.3); } draw_vertex_color(room_width,room_height,c_blue,0.3); draw_vertex_color(0,room_height,c_blue,0.3); draw_primitive_end(); żeby zwiększyć różnice poziomów między rysowanymi punktami musiał bym zwiększyć inkrementacje "l"... to jest proste... kłopot w tym że jak zwiększam l to fala zaczyna szaleć... faktycznie zaczyna ona falować tak jak należy ale wykonuje się ona zbyt szybko... tzn w 60 klatkach na sekunde widać tylko jakieś takie przeskakujące coś... nie wygląda to za ciekawie... nie mam już pomysłu jak rozwiązać mój problem... może wy coś doradzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 GML (create) l = 0; krok = room_width / 32; amplituda = 20; Ta fala jest bez przesunięcia fazowego w czase GML (draw) l += 0.1; draw_primitive_begin(pr_trianglestrip) for ( i = 0; i <= 32; i += 1 ) { draw_vertex_color( i * krok, room_height, c_blue, 0.3 ); draw_vertex_color( i * krok, 700 + sin( l ) * sin( i ) * amplituda, c_blue, 0.3 ); } draw_primitive_end(); a ta z przesunięciem fazowym w czase ( realistyczniejsza [ różnica też jest w tym drugim sinusie 'i' zamienione na 'l' ] ) GML (draw) l += 0.1; draw_primitive_begin(pr_trianglestrip) for ( i = 0; i <= 32; i += 1 ) { draw_vertex_color( i * krok, room_height, c_blue, 0.3 ); draw_vertex_color( i * krok, 700 + sin( l + i ) * sin( l ) * amplituda, c_blue, 0.3 ); } draw_primitive_end(); Edit: wprowadziłem poprawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Twój kod doprowadził mnie do efektu który chciałem uzyskać... dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się