Skocz do zawartości

Jak zrobić, żeby obiekt znikł z gry jak nie będzie na view?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zacząłem tworzyć samochodówkę, i zauważyłem że gra po jakiś czasie zaczyna lagować, wpadłem na plan aby zrobić tak gdy obiekt nie będzie na viewie to zostanie usunięty z gry (roomu) tylko że nie wiem co mam zrobić gdyż nie znam kodu. Testowałem na all sposoby np if distance_to_object z odległością ale to nie skuteczne bo ekran nie jest kwadratowy. Proszę o pomoc i dzięki za help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakimś obiekcie kontrolnym

GML (step)
instance_deactivate_all( true );

instance_activate_region( view_xview-32, view_yview-32, view_wview+32, view_hview+32, 1 );

 

// dodatkowe aktywacje ważnych obiektów np jakieś kontrolery czy cos, możesz zrobić w ten sposób

instance_activate_object( oHud );

instance_activate_object( oControl );

 

Dostosuj to do swoich potrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[gml=step]instance_deactivate_all( true );

instance_activate_region( view_xview-32, view_yview-32, view_wview+32, view_hview+32, 1 );

 

Działa tak jak bym chciał, wielkie dzięki za napisanie tego kodu, dla Ciebie nic dużego a mi pomogło z czymś czym gryzę się dobre 15 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...