Raqe Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam! Dziś interesuje mnie kolejne zagadnienie. W jaki sposób kazać jednemu obiektowi być cały czas za innym. Obiekt który się porusza, robi to na wszystkie strony (w lewo i prawo zmienia kierunek, a do przodu i tyłu dostaje speeda). Chcę by drugi obiekt grał rolę taką jak kamerka w 3D. Był cały czas za plecami obiektu 1szego. Jeszcze znam za mało funkcji, bo na podstawie tych co znam próbuję i nie mam pomysłu, chyba że coś przeoczyłem. Z góry dziękuję. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 step: x=gracz.x-lenghtdir_x(odleglosc,gracz.direction) y=gracz.y-lenghtdir_y(odleglosc,gracz.direction) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 W obiekcie kamerki GML (step) x = obj_follow.x + lengthdir_x( 100, obj_follow.direction - 90 ); y = obj_follow.y + lengthdir_y( 100, obj_follow.direction - 90 ); obj_follow to ten za którym kamerka ma podążać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raqe Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Dzięki wielkie, działa. A to oznacza że jeszcze muszę trochę podexpić w znajomości funkcji ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Używanie lengthdirów w tym przypadku jest przekombinowane: Ustalasz różnicę pozycji, dzielisz przez dwa, i dodajesz to do pozycji kamery: (kod kamery) GML x += (gracz.x - x) / 2; y += (gracz.y - y) / 2; Albo używasz gmowych wektorów: (kod kamery) GML friction = 0.25; motion_add(point_direction(x, y, gracz.x, gracz,y), 1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się