Skocz do zawartości

Kamerka za graczem


Raqe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dziś interesuje mnie kolejne zagadnienie. W jaki sposób kazać jednemu obiektowi być cały czas za innym. Obiekt który się porusza, robi to na wszystkie strony (w lewo i prawo zmienia kierunek, a do przodu i tyłu dostaje speeda). Chcę by drugi obiekt grał rolę taką jak kamerka w 3D. Był cały czas za plecami obiektu 1szego. Jeszcze znam za mało funkcji, bo na podstawie tych co znam próbuję i nie mam pomysłu, chyba że coś przeoczyłem.

 

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używanie lengthdirów w tym przypadku jest przekombinowane:

 

Ustalasz różnicę pozycji, dzielisz przez dwa, i dodajesz to do pozycji kamery:

(kod kamery)

GML
x += (gracz.x - x) / 2;

y += (gracz.y - y) / 2;

 

Albo używasz gmowych wektorów:

(kod kamery)

GML
friction = 0.25;

motion_add(point_direction(x, y, gracz.x, gracz,y), 1);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...