The Mr. Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam, postanowiłem stworzyć grę nie znając do końca żadnego z języków oprogramowania. Próbowałem pokombinować trochę przy C++ ale mój młody, 13-letni umysł nic nie "zakumał". Wybrałem znany nam wszystkim "GRORÓB" GameMaker 8.1. Po chwili dumania nad pomysłami związanymi z moją pierwszą grą wziąłem się do roboty i stworzyłem pierwszy poziom. Zasady gry są wytłumaczone (niezbyt jasno) w Info która włącza się po uruchomieniu gry. Grę w wersji .gm81 pobierzesz tu. Gra jest ukryta pod nazwą "Pierwsza_gra_.gm81". Gdy uporam się z problemem dorobię jeszcze 9 poziomów i dodatki typu Sounds. Problem: Po zatrzymaniu wszystkich "Buziek" powinien uruchomić się kolejny poziom, czyż nie? Jednak brak mi umiejętności do tego. :( Proszę o wytłumaczenie jak to zrobić i opcjonalne przerobienie plików. Z góry dziękuję. P.S. Uważajcie na niewidzialny przycisk otwierający Info. :) Później go usunę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 jaki masz kod na zatrzymanie "buźki",bo nie mam gm81? e:albo klocki :P ok, mam :D w bohaterze do uratowanie, w evencie left pressed, po klocku od ruszania daj z 4 zakladki execute code i wpisz tam: global.buzki+=1 if global.buzki=instance_number(Bohater do uratowania.){ room_goto_next() } e2: i zmien nazwe obiektow, bo nie moze byc spacji(kropek i polskich znakow tez) :D e3:wejdz jeszcze w event other->room start i daj execute code i: global.buzki=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Mr. Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Dzięki za szybką odp. co zapewne jest częste na tym forum. :) Ale w Execute Code linijkę global.buzki+=1 mam zamienić na global.Bohaterdouratowania+=1 Pozmieniałem nazwy obiektów. "Buźki" to nie żaden obiekt. Nazwałem to tak w Info żeby gracz wiedział o co chodzi. Nazwy obiektów zmieniłem z: Bohater do uratowania. ; Przegroda. ; Niszczy bohatera. ; Kości. ; Object 5. ; Object 4. na: Bohaterdouratowania ; Przegroda ; Niszczybohatera ; Kosci ; Object 5 ; Object 4 Jakby komuś byłoby potrzebne. Tu raport po wklejeniu Kodu wysłanego od karolo320 ERROR in action number 2 of Mouse Event for Left Button for object Bohaterdouratowania: Error in code at line 1: global.buzki+=1 ^ at position 1: Unknown variable buzki Ten problem pojawia się po kliknięciu na obiekt "Bohaterdouratowania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Gra nie powala, ale nie jest zła. Zmieniłem sobie ten przycisk info, a poza tym to łatwiej ci bedzie uzywac nazw angielskich dla obiektow i nie uzywac spacji np. ja robię tak Obj_Hero, Obj_Bullet itp. to jest na prawdę przydatne i przy okazji +1 do anglika :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Mr. Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Sheriff99, gra ma uczyć refleksu a nie powalać. :lol: Małe pytanko, w jakim języku oprogramowania wpisywany jest kod do Execute Code? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 @Sheriff - zgadzam się co do używania twardej spacji, ale z własnego krótkiego doświadczenia wiem, że polskie nazwy zmiennych to duże ułatwienie, chyba że ktoś ma angielski opanowany perfekcyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 w GML - game maker language i zostaw global.buzki(znaczy moze byc tu dowolny ciag liter) :P global.buzki+=1 if global.buzki=instance_number(Bohaterdouratowania){ room_goto_next() } nie ma prawa nie dzialac, musiales zle skopiowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Mr. Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Wgrałem kolejną wersję gry pod nazwą Do celu - Wersja 0.2 Jednak bug uniemożliwia przejście 1 poziomu. @EDIT Wkleiłem ponownie to co podałeś. Problem ten sam. Wklejam raport który pokazuję się po kliknięciu na obiekt "Bohaterdouratowania" ERROR in action number 2 of Mouse Event for Left Button for object Bohaterdouratowania: Error in code at line 1: global.buzki+=1 ^ at position 1: Unknown variable buzki Może dam Execute Code pod np. PPM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 a dales w room start global.buzki=0? nie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Małe pytanko, w jakim języku oprogramowania wpisywany jest kod do Execute Code? W gml - game maker language - język game maker'a(nie spolszczam nazwy programu, bo tego się nie robi). Skoro game maker został napisany w c++ to widać w nim jego śladowe ilości i składnię bardzo do niego zbliżoną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Włącz GameMakera i naciśnij F1. Tam znajdziesz wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 game maker jest napisany w delphi, sheriffie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Up pomyliłem się, bo gm9 będzie w c++. Poza tym gml jest zainspirowany c++. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Działają w nim zarówno konstrukcje c++, jak i Pascal/Delphi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Mr. Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Eh, jestem nowicjuszem Game Maker'a. Proszę o przerobienie odpowiednio tych plików gdyż ja nie daję sobie rady z tym. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 if speed>0{ global.buzki+=1 if global.buzki=instance_number(Bohaterdouratowania){ room_goto_next() } } przed klockiem do zatrzymania :) i w other->room start daj global.buzki=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Mr. Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Dziękuję Ci Karolo320. W moim uploader'ze zamieściłem plik pod nazwą "dosprawdzenia" w którym jest gra. Nie wiem, czy wszystko zrobiłem dobrze więc czy ktoś mógłby to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 zamien klocki miejscami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Oto, co masz do poprawienia: -Zmień event w obiekcie Bohaterdouratowania z Left Button na Left Pressed (oto różnica: Left Pressed zadziała tylko w momencie kliknięcia, a Left Button - dopóki będzie wciśnięty LPM) -Zmień kod w powyższym evencie w klocku "Execute a piece of code" na poniższy: GML global.test+=1 if global.test=instance_number(Bohaterdouratowania){ room_goto_next() } //w poprzednim kodzie był warunek, który nie mógł zostać spełniony - dlaczego?</span> -Zmień kod w "Creation code" roomu buzki1 na: GML global.test = 0 //trzeba pamiętać, jak nazywa się zmienna sterująca</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Muuuczku, chyba nie sciagles pliku. Jak klikniesz na stojaca buzke to nie powinno sie dodawac, stad if speed>0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 U mnie w każdym razie nie przechodziło do następnej planszy. Poprawiłem tak, żeby przechodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 GML if speed>0{ global.buzki+=1 if global.buzki=instance_number(Bohaterdouratowania){ room_goto_next() } } speed=0 tu nie ma prawa nic nie dzialac, to zbyt proste :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Mr. Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Świetnie! Wszystko działa sprawnie. Ja przeczytam wszystkie możliwe poradniki i lecę dorobić kolejne 9 poziomów. Dziękuję wam wszystkim. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 @karolo320: teraz Ty ściągnij plik projektu, bo chyba nie wiesz o czym mówisz : P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 grrr, sciagalem, dziala, dobrze jest :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się