Skocz do zawartości

2 sprawy


Niety

Rekomendowane odpowiedzi

A ma ktoś sposób na patrolującego moba za pomocą klocków?(i goniącego) i co zrobić

jeśli czasami mój player utyka w klockach np. mam siatke 32 x 32 i są dwa klocki

z przerwą o 1 klocka kiedy wskocze w tą 1 przerwe utykam w jednym z tych klocków albo gdy wderze w klocek też.

 

UWAGA NEW problem :kiedy strzelam w moba odejmuje mi i mu 10hp co trzeba zrobić aby odejmowało mu tylko hp?

 

Czy jak mam np. object.player to żeby mieć pasek życia do niego to muszę w jego eventach dodać nowy?

Czy stworzyć nowy sprite(Jeśli stworzyć nowy sprite to prosze o instrukcje co dalej)

ZA POMOC Z GÓRY DZIĘKUJE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładaj miliona tematów dotyczące tego samego problemu.

 

Co do kawałka ekranu, w ustawieniach rooma masz zakładkę Views. Ustaw wszystkie liczby jak ci będzie pasowało, a w ostatnim (View object) wybierasz obiekt, za którym ma podążać. Opis każdej zmiennej w dokumentacji.

Na forum masz dużo przykładów pauzowania gry i robienia menu. Jest wyszukiwarka, użyj jej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mogles w 1 temacie pisac :P

 

wrog:

zakladam, ze masz grawitacje i kolizje z podlozem, a wiec:

 

create:

hspeed=3 //ustawia szybkosc horyzontalna na 3

alarm[0]=60 //ustawia alarm na 2 sekundy

patroluje=true// zmienna patroluje, prawda lub falsz

step:

if distance_to_object(o_postac)<200{//jesli dystans to postaci jest mniejszy niz 200 px

patroluje=false //nie patroluje

if o_postac.x>x // jesli postac jest w prawo od potworka

hspeed=3 // idzie w prawo

else // w przeciwnym wypadku, czyli jesli jest po lewej

hspeed=-3 // idzie w lewo

}else

patroluje=true

 

alarm 0:

if patroluje=true // jesli patroluje

hspeed=-hspeed //to zmienia kierunek

alarm[0]=60

 

 

zaraz mnie zwyzywaja, ze nie optymalne, ale nie umiem pomagac ludziom, co sie nie orientuja :D

 

e: calosc mozna bylo zrobic na klockach, ale nie chce mi sie szukac ktory jest od czego

e2: nie zapetlilem alarmu, moja wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś sposób na patrolującego moba za pomocą klocków?(i goniącego) i co zrobić

jeśli czasami mój player utyka w klockach np. mam siatke 32 x 32 i są dwa klocki

z przerwą o 1 klocka kiedy wskocze w tą 1 przerwe utykam w jednym z tych klocków albo gdy wderze w klocek też.

I znów dochodzi problem: życia:jak dodać sobie aby były widoczne i mobowi,

jak zrobić żeby zabić moba to np. musisz trafić 2 razy?Jak zrobić żeby mob musiał

walnąć mnie ileś tam razy żeby mnie zabić?Jak zrobić życia(no wiecie że musi mnie ileś razy zabić

żeby grać od początku)?

Oraz ostatni problem:Mam na planszy rozstawionych klika mobów ale gdy zastrzele jednego to

wszystkie znikają.

Proszę o pomoc oczywiście bez kodów gml (jeśli się da) a jeśli nie to mogą być kody gml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...