apollo11 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Jak w temacie mam problem ze zmianą przezroczystości elementu 'overlay'. Chciałem aby po pewnym czasie czarny prostokąt (wcześniej wspomniany element) powoli zaniknął. Wywołałem funkcję: GML SetOverlayElementColor ( global.core_black_overlay , make_color_rgb(0,0,0) , global.core_black_overlay_alpha ) Nie mam pojęcia, dlaczego program zachowuje się tak, jakby pomijał tę funkcję i cały czas wyświetla ten prostokąt z pełną nieprzezroczystością. Na pewno nie jest to wina zmiennej global.core_black_overlay_alpha (jej wartość zmienia się tak jak chce). Może ktoś wie jakich (ewentualnie jak) użyć funkcji, które pozwolą mi na zmianę przezroczystości w czasie gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 A materiał tego elementu ma włączone mieszanie kolorów? Musisz dopisać do pliku z materiałem pod texture_unit: colour_op alpha_blend Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apollo11 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Dodałem tę linijkę i nic. Overlay po wykonaniu skryptu jest taki sam jak przed wykonaniem. Tak wygląda u mnie plik z materiałem: material Core/MainBlackOverlayMat { technique { pass { scene_blend alpha_blend depth_write off texture_unit { texture BlackOverlay.png colour_op alpha_blend } } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 No tak pamiętam że też miałem z tym problem. I zdecydowałem się robić buttony ze stałą przeźroczystością zdefiniowaną w materiałach. material Core/MainBlackOverlayMat { technique { pass { scene_blend alpha_blend depth_write off texture_unit { alpha_op_ex source1 src_manual src_current 0.5 texture BlackOverlay.png } } } } Jak zrobisz tak to będziesz mógł sobie zmieniać przeźroczystość, niestety na stałe. Nie wiem jak się robi to dynamicznie ale możesz spróbować zmieniać parametry materiału funkcjami do tworzenia materiałów. Od razu zaznaczę że nie próbowałem tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apollo11 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Też myślałem, żeby spróbować zmienić parametry materiału, jednak w GM brakuje funkcji do takich operacji jak zmiana colour_op_ex czy alpha_op_ex więc pomysł odpada. Chyba też będę musiał zrezygnować z tego. Dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się