Filar Społeczności Chell Opublikowano 16 Grudnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Drodzy koledzy gmclanowicze! Postanowiłem, że wezmę się do roboty nad jakąś grą czy coś, ale już na początku napotkał mnie problem - moja gra zrobiona jest w pseudoizometrii, tj. coś takiego jak w tibii. Sprite pokazane są w rzucie izometrycznym, ale maska ma kształt kwadratu. Gdy playero (objekt gracza) wchodzi za jaskiniao (objekt ściany jaskini) obiekt ten robi się półprzezroczysty. Problem tkwi jednak w tym, że fatalnie (nie, paskudnie) wygląda to z jakimkolwiek kombinowaniem z depthami. Wiem, że piszę strasznie zawile, więc daję gmk. https://gmclan.org/up7618_12_lmsrh.html Jak zrobić, by jaskiniao robił się półprzezroczysty nie tylko wtedy, gdy nad sobą ma playero, ale też wtedy, gdy playero jest po jego lewej stronie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 GML if (place_meeting(x-1,y,playero) || place_meeting(x,y-1,playero)) { image_alpha=0.5 } else { image_alpha=1 } W jaskini ;) @EDIT: Możesz dać "depth = -y;" w każdym obiekcie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Nie wiem czy wiesz, ale jesteś BOSKI zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi