Skocz do zawartości

Niszczenie Obiektu


TomaSSPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich game makerow ale do rzeczy

 

Ostatnio zaczolem robic gre. I mam problem uwaznie czytam wasze FAQ ale to mi nie pomaga

 

Chce aby moj bohater mogl niszczyc obiekt gdy jest obok niego za pomoca myszki/

 

Gdyz teraz moge niszczyc obiekt z 2 kranca mapy.

 

Mysle ze musze dodac skrypt:

 

if distance_to_object(obiekt_2) < ilosc_pixeli

{

//wykonaj akcję

}

 

Ale nie jestem pewnien jak to zrobic

 

Prosze o szybka odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź to do mouse button w twoim niszczonym obiekcie?

GML
if(point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y)<ilość pixeli)

{

instance_destroy()

}

 

Edit: Różnica pomiędzy moim kodem a kodem ediepl to że mój kod sprawdza odległość pomiędzy origin (dokładnym x i y), a jego pomiędzy sprite. Może to być nieznaczna różnica szybkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za odpowiedz to bylo logiczne ale niestety z tym mam kolejny blad

 

Gdy juz niszcze obiekt to chce aby wyleciala z tego obiektu moneta ustalmy ze tych obiektow mam kilka na mapie. Skrypt wyglada tak :

 

if(point_distance(x,y,hero.x,hero.y)<50)

{

instance_destroy()

instance_create(Cegla.x+0,Cegla.y+0,moneta);

}

 

I teraz tak mam kilka obiektow na mapie i gdy niszcze jeden to moneta pojawia sie w miejscu gdzie jest inna cegla dopuki nie zbiore tej monety wszystkie monety pojawiaja sie w tym samym miejscu lecz gdy zbiore to monety wylatuja tam gdzie byc powinny. Teraz Jak to naprawic

 

<Sory ze tam pozno odpisuje bylem zajety.>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...