TomaSSPL Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Witam serdecznie wszystkich game makerow ale do rzeczy Ostatnio zaczolem robic gre. I mam problem uwaznie czytam wasze FAQ ale to mi nie pomaga Chce aby moj bohater mogl niszczyc obiekt gdy jest obok niego za pomoca myszki/ Gdyz teraz moge niszczyc obiekt z 2 kranca mapy. Mysle ze musze dodac skrypt: if distance_to_object(obiekt_2) < ilosc_pixeli { //wykonaj akcję } Ale nie jestem pewnien jak to zrobic Prosze o szybka odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 W obiekt_2 dodaj event mouse_press i w nim daj kod GML if distance_to_object(bohater) < ilosc_pixeli { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Wsadź to do mouse button w twoim niszczonym obiekcie? GML if(point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y)<ilość pixeli) { instance_destroy() } Edit: Różnica pomiędzy moim kodem a kodem ediepl to że mój kod sprawdza odległość pomiędzy origin (dokładnym x i y), a jego pomiędzy sprite. Może to być nieznaczna różnica szybkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 dobra, nie o to chodzilo do usuniecia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaSSPL Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Dziekuje wszystkim za odpowiedz to bylo logiczne ale niestety z tym mam kolejny blad Gdy juz niszcze obiekt to chce aby wyleciala z tego obiektu moneta ustalmy ze tych obiektow mam kilka na mapie. Skrypt wyglada tak : if(point_distance(x,y,hero.x,hero.y)<50) { instance_destroy() instance_create(Cegla.x+0,Cegla.y+0,moneta); } I teraz tak mam kilka obiektow na mapie i gdy niszcze jeden to moneta pojawia sie w miejscu gdzie jest inna cegla dopuki nie zbiore tej monety wszystkie monety pojawiaja sie w tym samym miejscu lecz gdy zbiore to monety wylatuja tam gdzie byc powinny. Teraz Jak to naprawic <Sory ze tam pozno odpisuje bylem zajety.> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 if(point_distance(x,y,hero.x,hero.y)<50) { instance_destroy() instance_create(x,y,moneta); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaSSPL Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Dzieki Mozna zamknac temat :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się