Maciorex Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 siemka Teraz mam trudniejszy problem! Otóż tworze Minecrafta w 2D (bo w 3D mi nie działa) i tak. Na roomie stawiałem obiekty i to okropnie zamula. Brat mi powiedział że gdy by był losowy generator mapy to wtedy wcale by sie nie lagowało. Wiecie jak to zrobić? Bo kompletnie nie wiem jak to zrobić :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 dobra rada: złap brata za włosy i trzaśnij nim kilka razy o ścianę. a serio: i tak będzie zamulać. tu chodzi o to byś rysował TYLKO to, co ma być widoczne. podziel scenę na segmenty, które będziesz ładował wchodząc kamerą w ich obszar na scenie, a kasował schodząc z ich fragmentu sceny. zaoszczędzisz tym i rysowania i zajmowanej pamięci :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Minecraft korzysta ze specjalnych generatorów szumu. Niełatwo coś takiego samemu napisać. W Twoim wypadku wystarczy wygenerować dwie tablice: wysokości i klimatu. Jedna odpowiada za wysokość najwyższego klocka w danej kolumnie, a druga - za to, jakie klocki w danej kolumnie będą generowane. Gorzej z samym losowaniem wartości - poszukaj tutoriali na temat "Perlin noise" i "Gradient noise". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Tworz tablicę dwuwymiarową gdzie tablica[0,0] to punkt spawnu. Potem komórki tej tablicy trzeba wypełniać odpowiednimi wartościami wskazującymi jaki bloczek stoi na danym miejscu. Do generowania spójnego terenu minecraft wykorzystuje szum Perlina tworząc "obraz chmury", by potem w ciemniejszych miejscach obszaru region jest wyższy i na odwrót. W twoim przypadku wystarczy Jakaś koślawa funkcja. Potem im wyższa wartość przybierze funkcja tym wyższy argument tablicy będzie wypełniony trawą, niżej np. dać 4 bloczki ziemi, a dalej dawać kamień. Na końcu trzeba to poskładać w całość za pomocą draw_map_tileset, czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 W widoku platformowym, wystarczy, ze będziesz losował co 10 kolumnę, a pomiedzy wyśrodkujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się