Skocz do zawartości

problem ze zmienną klocka


Maciorex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy post.

Otóż robie swoją gierke coś jak minecraft 2D (bo w 3D mi nie działa -_-)

i tak

Mam zrobioną zmienną dirt.

jak wykopuje obj_ziemia zmienna dirt+=1

i jak zrobić tak że jak mam zmienną dirt=0 to wtedy nie moge tego klocka stawiać?

Proszę o pomoc :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tera jest tak że wykopałem 13 dirta i stawiam go a zmienna pozostaje 13

mój kod

GML
if klocek=1 //jak naciskam klawisz 1 zmienna jest klocek=1

{

instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia)

obj_iledirt.dirt-=1

}

if(obj_iledirt.dirt>0)

{

instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale if(dirt>0) powie mu więcej niż if(dirt), o ile uczęszczał na lekcje matematyki w szkole podstawowej

Edit:

Z tego co widzę to powinno być tak:

GML
if //jak naciskam klawisz 1 zmienna jest klocek=1

if(obj_iledirt.dirt>0 and klocek=1)

{

instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia)

obj_iledirt.dirt-=1

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grze typu Minecraft wygodniej mieć jeden obiekt, któremu przypisujesz różne cechy, np. wygląd, zdrowie itd., a nie robić od groma obiektów, które mają taki sam zestaw zmiennych, ale z różnymi wartościami.

Co do pytania:

GML
if klocek=1 //jak naciskam klawisz 1 zmienna jest klocek=1

{

if(obj_iledirt.dirt>0)

{

instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia)

obj_iledirt.dirt-=1

}

}

 

To jest już gotowy kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...