Maciorex Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy post. Otóż robie swoją gierke coś jak minecraft 2D (bo w 3D mi nie działa -_-) i tak Mam zrobioną zmienną dirt. jak wykopuje obj_ziemia zmienna dirt+=1 i jak zrobić tak że jak mam zmienną dirt=0 to wtedy nie moge tego klocka stawiać? Proszę o pomoc :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 GML if(dirt>0) { //twój kod na stawianie klocka } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Starczyłoby samo "if(dirt)". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciorex Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 tera jest tak że wykopałem 13 dirta i stawiam go a zmienna pozostaje 13 mój kod GML if klocek=1 //jak naciskam klawisz 1 zmienna jest klocek=1 { instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia) obj_iledirt.dirt-=1 } if(obj_iledirt.dirt>0) { instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Tak ale if(dirt>0) powie mu więcej niż if(dirt), o ile uczęszczał na lekcje matematyki w szkole podstawowej Edit: Z tego co widzę to powinno być tak: GML if //jak naciskam klawisz 1 zmienna jest klocek=1 if(obj_iledirt.dirt>0 and klocek=1) { instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia) obj_iledirt.dirt-=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciorex Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 może ktoś dać gotowy kod z tym bo ja jestem totalnie amatorem :( i jak by co pisałem to w Global Right Pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Skopało się coś, proszę o usunięcie tego posta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 W grze typu Minecraft wygodniej mieć jeden obiekt, któremu przypisujesz różne cechy, np. wygląd, zdrowie itd., a nie robić od groma obiektów, które mają taki sam zestaw zmiennych, ale z różnymi wartościami. Co do pytania: GML if klocek=1 //jak naciskam klawisz 1 zmienna jest klocek=1 { if(obj_iledirt.dirt>0) { instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_Ziemia) obj_iledirt.dirt-=1 } } To jest już gotowy kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciorex Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Jak mam 0 dirta i stawiam jeszcze to jest na minusie EDIT: dzieki Muuuuczek567 już działa od wdzięcze sie jak będe mógł ^_^ Temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciorex Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 czekajcie! a jak zrobić że gdy nad postacią postawiłem obiekt który pokazuje ile mam dirta to żeby podążał za postacią i gdy wciskam klawisz to to znika i się pojawia? Coś jak inwentaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się