Vianom Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 No więc tak, mam obiekt1(origin w środku) który jest prostokątem i w nim w evencie create jest tworzenie ludka. Ten ludek ma w end stepie taki kod : x = obiekt1.x i y = obiekt1.y - 10 W pozycji startowej ludek jest tam gdzie być powinien (na przodzie prostokąta), ale dlatego że prostokąt ma image_angle = direction i zmienia swój kąt to ludek czasem znajduje się poza prostokątem. Jest na to jakaś rada? Proszę o szybką odpowiedź. :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Tak. Wpisz w wyszukiwarce lengthdir_x i poszukaj, bo ten problem już był omawiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Dzięki :thumbsup: i sorry za mój błąd :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Sorry za double ale wolałem napisać nowy problem tu niż zakładać nowy temat. A więc tak mam ten prostokąt(łódź), ona obraca się o 360 stopni, tylko jakim kodem można sprawdzać czy te miejsce w które będzie się kręcić jest wolne? :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Sorry za double ale wolałem napisać nowy problem tu niż zakładać nowy temat. A więc tak mam ten prostokąt(łódź), ona obraca się o 360 stopni, tylko jakim kodem można sprawdzać czy te miejsce w które będzie się kręcić jest wolne? :mellow: place_free(x,y) ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Nie za bardzo bo prostokąt się obraca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Więc musisz użyć place_free uwględniając obrót. Czyli te lenghtdir'y i takie tam ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 No właśnie tu mam problem normalnie pomysłu nie mam a czas na oddawanie prac mija... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 A nie lepiej zastosować maskę w postaci koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 No nie za bardzo ponieważ ta łódka jest dosyć duża, a wtedy gdybym płynął koło brzegu łódka by zaczepiała o brzeg. Naprawdę nie ma innego rozwiązania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 pisz do Borka ;) tylko ciezko go zlapac powienien cos poradzic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Co ma Borek do mojego problemu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Nie trzeba tego co mówicie. Wystarczy przy kolizji z takim objektem napisać if (keyboard_check(vk_left)) direction -= rotate_speed; // zamiast rotate_speed wpisz o ile stopni obraca się samochód przy skręcaniu if (keyboard_check(vk_right)) direction += rotate_speed; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Po pierwsze to nie jest samochód :P Po drugie Ty chyba kompletnie nie zrozumiałeś problemu :blink: , nie chodzi o okręcanie się łodzi tylko o sprawdzenie czy można skręcić. Przypominam że obiekt może się kręcić 360 stopni, ale gdy obok jest naprzykład wyspa to się w nią "wkręca". Ot i cały problem <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 A ty nie zrozumiałeś tego co napisałem. Przy kolizji z jakimśtam solidem jeśli wciskamy np. strzałkę w lewo to obracamy się np. o 4 stopnie w przeciwny kierunek, dzięki temu wszystko się uzupełnia. Left: direction += 4 // przy kolizji jest -= 4 więc łódź obróci się o 0 stopni Right: direction -= 4 // przy kolizji jest += 4 więc łódź obróci się o 0 stopni KPW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 A co np. jak będe w kolizji przodem łodzi? To nie jest dobry pomysł. A ty nie zrozumiałeś tego co napisałem No nie powiem że zrozumiałem, mogłeś to jaśniej wyjaśnić wtedy ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Rany! PoMYŚL trochę... ;[ Skręcanie w inną stronę nastąpi wtedy gdy naciśniesz LEFTa lub RIGHTa. Gdy będziesz płynął normalnie to nic się nie stanie. Spróbuj tego w kolizji z solidem: direction += -dirspeed Ale wcześniej ustal "dirpeed" W Lefcie direction += 4; dirspeed = 4; W Rightcie direction -= 4; dirspeed = -4; w Releasie Lefta if !(keyboard_check(vk_right)) dirspeed = 0; w Releasie Righta if !(keyboard_check(vk_left)) dirspeed = 0; Może nie działać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 No tak ale jak będę w kolizji z solidem czołowo i wcisne lefta lub righta hę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Maruda z tego Vianoma... Pokombinuj z tym co napisałem lub użyj lengthdir_x(16,direction + 4) lengthdir_y(16,direction + 4) lengthdir_x(16,direction - 4) lengthdir_y(16,direction - 4) Skoro nie chcesz mojej pomocy no to nara man. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Poradziłem sobie w LEPSZY sposób bardziej uniwersalny, czyli już problem można uznać za rozwiązany. Skoro nie chcesz mojej pomocy no to nara man. Łaski bez... man. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się