ALT Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Co w tym kodzie jest nie tak? GML { for (yy=y; yy<=224; yy+=16) for (xx=0; xx<=464; xx+=16) loss=choose(16,0) yy-=loss instance_create(xx,yy,Other) } Powinno generować teren,a tego nei robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 moze klamerki Ci pomogą ;) bo teraz wykonuje sie w petli tylko ta czesc kodu. GML for (yy=y; yy<=224; yy+=16) for (xx=0; xx<=464; xx+=16) loss=choose(16,0) sprubój tak: GML for (yy=y; yy<=224; yy+=16){ for (xx=0; xx<=464; xx+=16){ loss=choose(16,0) yy-=loss instance_create(xx,yy,Other) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Zcrashowało gre :\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Co w tym dziwnego? 224 x 464 = 103936 Trochę dużo obiektów, co nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Ale ten kod nie wypełnia całego obszaru room'u -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Nic to nie zmienia. Dla GMa instancja obiektu to pudełko zawierające kolejne tysiące pudełek na dane. Oszacuj sobie ile łącznie pudełek to daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Kurde, ja tez nie jestem jakiś genialny, ale no przecież wewnętrzna pętla wykona się tyle razy ile ma się wykonać razy tyle ile ma sie wykonać zewnetrzna. A w wewnetrznej petli masz instance_create(). Czyli wewnętrzna 224 x zewnętrzna 464 tyle razy wykona się instance_create() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Ale ten kod nie różni się zbyt od starego,oprócz tego że jest bardzie z optymalizowany.No więc inne pytanie,przerób mi te kod żeby nie generował płaskiego terenu tylko "falistego" GML { for (yy=y; yy<=224; yy+=16) for (xx=0; xx<=464; xx+=16) instance_create(xx,yy,Other) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi