taxi_driver Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam. Mysle ze nadszedl czas na pierwsza wlasna gre. Nic wielkiego, zaden projekt zycia. Zwykla najprostsza zrecznosciowka. wazne zeby doprowadzic projekt do konca. Mam w zwiazku z tym 2 nastepujace pytania, ktore powstaly w trakcie projektowania, a z ktorymi nie jestem sobie sam poradzic. 1. w zamierzeniu w na ciemnym tle bedzie ukryty sprajt. Jak zrobic by powoli sprajt nabieral swoich wlasciwych kolorow, a tlo (background) wciaz bylo bez zmian)? tzn np: ciemny tunel i powoli wylania sie obrazek czlowieka(sprite) w tym tunelu. 2. Potrzebowalbym wprowadzic lekkie zaklocenia w ruch wskaznika myszy. Tzn ze gdy wolno poruszam myszka, wskaznik jest wprowadzany w lekkie drgania, a gdy ruszam szybko myszka, wskaznik odwzorowywuje dokladnie ruchy myszy. (cos jak przy namierzaniu w grach pistoletem snajperskim, gdy po chwili rece strzelcazaczynaja drgac) Wdzieczny bylbym za odpowiedzi ktore bede mogl zrozumiec :) (jestem na etapie klockow) dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 1. Może po prostu zwiększaj alpha GML (STEP) if image_alpha<1 {image_alpha+=0.05} PS:w create alpha musi być ustawione na 0 2.GM niema wbudowanej funkcji zmiany położenia myszy, tu masz dll http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=286465 GML set_mouse(mouse_x+random_range(-5,5),mouse_y+random_range(-5,5)) EDIT:2. Co do prędkości to zapisuj x i y myszy na początku stepa, a co np 2 klatki porównuj w point_distance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 GM niema wbudowanej funkcji zmiany położenia myszy Bzdura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Bzdura. Cholernie pomocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 window_mouse_set(x,y) Sets the position of the mouse in the window to the indicated values W tym wypadku kod ediepl wygląda tak: GML window_mouse_set(mouse_x+random_range(-5,5),mouse_y+random_range(-5,5)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi, na razie zaczalem od przygotowywania tła, No i mam kolejne pytania do Was. -W jakiej rozdzielczosci mam rysowac dla gry pełnoekranowej? -oraz w jakiej rozdzielczosci gra ma pracowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Jeśli chcesz w grze włączyć tryb pełnoekranowy, naciśnij F4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Chodzi mi o to w jakiej rozdzielczosci mam rysowac tlo dla gry pelnoekranowej. czy to ma byc 800x600 czy jakas inna? zeby ładnie wygladało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kyniu774 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Ja ustawiam 1024x768, trochę mało, ale robie tak, aby dostosować grę do użytkowników, którzy mają monitory 1024x768. 800x600 to za mało. edit: zaczynam podejrzewać, że źle pisze :/Można chyba ustawić też dużą rozdzielczość, obraz się chyba wtedy dostosuje do rozdzielczości monitora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się