m97 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Witam, od 9 miesięcy tworzę grę typu sandbox. Teraz przyszedł czas na optymalizację. Czy ktoś mógłby mi pomóc. Zauważyłem, że duży spadek wydajności powoduję warunek zawarty w akcji step obiektu piasek: GML if(place_free(x,y+1)){ gravity = 1 } Próbowałem też trochę z funkcją instance_deactivate, ale jeśli deaktywuję obiekt pod piaskiem to ten spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Deaktywuj większy obszar po za viewem.Poza tym jak robisz klocki na obiektach to wydajność może być taka sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 To w jaki sposób mam zrobić klocki. Jeśli deaktywuję większy obszar poza viewem to jeśli mam w viewe piasek pod nim obiekt deaktywowany to piasek spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 1 piksel piasku = 1 obiekt = fail Masz particle, masz dokumentację, masz mózg - działaj. W takich warunkach nie ma mowy o optymalizacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Października 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Zrób, żeby to jeden obiekt wszystko rysował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Postaram się zrobić tak jak mówi Van ANtY. Rozumiem, że mam stworzyć obiekt rysujący wszystkie klocki. Pozycje klocków ich rodzaj itd. mają być zawarte w tablicy, wektorze, liście, mapie czy czymś jeszcze innym? Jeśli jeden obiekt rysuje wszystkie i odpowiada za akcje między nimi zachodzące to jak wykrywać kolizje? Przepraszam za te wszystkie pytania, ale to mój pierwszy sandbox. Sernat 1klocek piasku = kwadrat 32 x 32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się