Skocz do zawartości

Optymalizacja sandboxa.


m97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 9 miesięcy tworzę grę typu sandbox. Teraz przyszedł czas na optymalizację. Czy ktoś mógłby mi pomóc. Zauważyłem, że duży spadek wydajności powoduję warunek zawarty w akcji step obiektu piasek:

GML
if(place_free(x,y+1)){

gravity = 1

}

Próbowałem też trochę z funkcją instance_deactivate, ale jeśli deaktywuję obiekt pod piaskiem to ten spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobić tak jak mówi Van ANtY. Rozumiem, że mam stworzyć obiekt rysujący wszystkie klocki. Pozycje klocków ich rodzaj itd. mają być zawarte w tablicy, wektorze, liście, mapie czy czymś jeszcze innym? Jeśli jeden obiekt rysuje wszystkie i odpowiada za akcje między nimi zachodzące to jak wykrywać kolizje? Przepraszam za te wszystkie pytania, ale to mój pierwszy sandbox. Sernat 1klocek piasku = kwadrat 32 x 32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...