Skocz do zawartości

Program do robienia gier


R.o.b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam do was pytanie, po tym jak kiedyś oglądałem tematy na forum, zobaczyłem program bacy i wpadłem na pomysł, że mógłbym zrobić okrojoną wersję czegoś takiego na pewien konkurs. Mam pojęcie o zrobieniu prostej gierki, wykrywanie kolizji, wyświetlanie obiektów na ekranie itp. ,etc. Tylko za bardzo nie wiem, od której strony zacząć robotę takiego programu (wymyśliłem, że będzie to działać na zasadzie "Program" -> "Kompilator", który będzie otwierać pliki z danymi i mielić na swój rozum, ale potem stwierdziłem, że lepiej zacząć od "Kompilatora" i później dopisać "program", żeby wyaliminować ryzyko problemów), ale w końcu zbaraniałem i nie wiem jak to podgryźć. Czekam na wasze propozycje i rady, co z tym fantem zrobić.

 

kraznal

 

EDIT: Jakby co piszę wszystko w Javie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale mi chodzi bardziej o takie cuś, co ogarnie nawet najprostszy człowiek, bez zbędnego języka programowania i pierdół. Zrobiłem metodą klockową tak jak w GM, robienie roomów zrobiłem na swój sposób, narazie roboczo, ale cóż. Dalej jednak mam problem, żeby zrobić obiekt który kolizjuje się z innym obiektem, bo nie znam jego nazwy, bo skąd mam ją wiedzieć jak poda ją dopiero użytkownik, mogę zastosować zmienne tylko.. ale ich będzie dla każdego obiektu inna zmienna, no cóż. Czekam jak wypowie się tutaj baca, bo on jest "natchnieniem" dla tego projektu, może on co poradzi.

 

kraznal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale mi chodzi bardziej o takie cuś, co ogarnie nawet najprostszy człowiek, bez zbędnego języka programowania i pierdół. Zrobiłem metodą klockową tak jak w GM, robienie roomów zrobiłem na swój sposób, narazie roboczo, ale cóż. Dalej jednak mam problem, żeby zrobić obiekt który kolizjuje się z innym obiektem, bo nie znam jego nazwy, bo skąd mam ją wiedzieć jak poda ją dopiero użytkownik, mogę zastosować zmienne tylko.. ale ich będzie dla każdego obiektu inna zmienna, no cóż. Czekam jak wypowie się tutaj baca, bo on jest "natchnieniem" dla tego projektu, może on co poradzi.

 

kraznal

Nie możesz zrobić parentowej klasy objekt?

Np. objekt_kaka koliduje z parentem i dopiero użytkownik zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale mi chodzi bardziej o takie cuś, co ogarnie nawet najprostszy człowiek, bez zbędnego języka programowania i pierdół. Zrobiłem metodą klockową tak jak w GM, robienie roomów zrobiłem na swój sposób, narazie roboczo, ale cóż. Dalej jednak mam problem, żeby zrobić obiekt który kolizjuje się z innym obiektem, bo nie znam jego nazwy, bo skąd mam ją wiedzieć jak poda ją dopiero użytkownik, mogę zastosować zmienne tylko.. ale ich będzie dla każdego obiektu inna zmienna, no cóż. Czekam jak wypowie się tutaj baca, bo on jest "natchnieniem" dla tego projektu, może on co poradzi.

 

kraznal

Nie wiesz co to tablice, a zabierasz się za tak ambitny projekt ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo

 

Mam lekkiego offtopa na temat legalności pewnego programu nad którym mam zamiar zacząć pracować.

Leżeli zrobię program oko w oko podobny do GM, tylko pod inną nazwą i kompatybilny z GML i będzie to nielegalne?

Bo gdzieś tam czytałem, że Mark sobie czegoś takiego nie życzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie jeżeli zrobisz program identyczny to mogą cię posądzić o plagiat. Myśląc dalej, jeżeli będziesz używał GML, innych pierdół z GM to YYG, może do ciebie doczepić się o podrabianie ich patentów i mogą skierować sprawę do sądu (przynajmniej tak mi się wydaje :l)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej - teoretycznej strony można pozwać LibreOffice o plagiatowanie MSO, Windows 7 o KDE4 itd. Myślę, że plagiat jest wtedy, kiedy na czymś byś zarabiał, jeśli projekt (tak jak LiteralGM? -> GM) byłby darmowy, to by nic ci się nie stało - ofc. Możesz na DUG'u się zapytać, mają tam "dział prawny" i ktoś może coś wiedzieć

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...