kyniu774 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Można zmienić głębokość rysowania? Nie chodzi mi o kolejność rysowania spritów, ale depth danego rysunku. Nie chce zmieniać deptha samego obiektu, tylko drawa. Szukałem troche na ten temat, bo wydaje się on prosty, ale niestety niczego nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Raczej nie da się, dlatego musisz na chwilę zmienić depth GML depth-=100 draw_self() depth+=100 Edit: Raczej tak się nie da :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 to tez nic nie da. depth jest stosowany w kolejce rysowania objectow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kyniu774 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Niestety nie działa, nawet po mojej drobnej modyfikacji. Zastanawiałem się wcześniej nad takim rozwiązaniem, ale niestety od razu widziałem jego skutki :( E: o psychix mnie wyprzedził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kyniu774 Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Można to jakoś rozwiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 prosto: tworzac wlasny drawing objectow. od dawna planuje art o nowoczesnej i lepszej metodzie renderingu w GMie, bo defaultowa jest do niczego (kilka lat doswiadczen jej bledow), wiec moglbym w weekend cos takiego skrobnac, to bedzie mozna podejzec jak to dokladnie dziala i dlaczego jest lepsze niz domyslne gmowe rysowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Po prostu dorobić Event User cośtam 1 w każdym i wywoływać te Eventy w jakimś kontrolerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Niewiem czy dobrze zrozumialem problem ale moglbys zrobic to dzieki ID GML if(other.id=100001) depth = 100 if(other.id=100002) depth = -100 ale jezeli masz duzo obiektow tego typu to bedzie to troche dlugie i meczace ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Stwórz sobie obiekt rysujący jak PsichiX powiedział. 1. Wyłącz wszystkim obiektom Visible 2. Skopiuj ich kody malowania do skryptów, np draw_object0 3. Stwórz obiekt malujący, np o_con_draw (istnieje w roomie od początku) 4. W jego evencie malowania wyliczaj wszystkie obiekty i maluj je wg swoich ustawień: GML (Wg kolejnosci powstania bez segregacji) for(i = 0; i < instance_count; i += 1) switch(instance_id) { case object0: draw_object0(); break; case object1: draw_object1(); break; case object2: draw_object2(); break; } GML (Wg wartosci depth) inst[instance_count] = -1; inst_value[instance_count] = -1000000; for (i = 0; i < instance_count; i += 1) { j = 0; while (j < i) if (instance_id.depth > inst_value[j] break; else j += 1; for (k = i; k > j; k -= 1) { inst[k] = inst[k-1]; inst_value[k] = inst_value[k-1]; } inst[j] = instance_id; inst_value[j] = instance_id.depth; } for (i = 0; i < instance_count; i += 1) switch (inst) { case object0: draw_object0(); break; case object1: draw_object1(); break; case object2: draw_object2(); break; } Jeżeli chcesz wg innej wartości, pobierasz ją zamiast depth, jeżeli chcesz ustawić malowanie całego obiektu wg jakiegoś warunku, sprawdzasz go przy segregacji, jeżeli części obiektu, możesz dać to przy case'ach, lub w funkcji malowania przekazując jej id obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kyniu774 Opublikowano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Dzięki, dzięki! Spróbuje i napisze, czy działa. E: Oj nie wiem, czy to jest dobry pomysł. Zostawie chyba tek jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się