Skocz do zawartości

Kolejny problem z inventory.


m97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem. Zrobiłem sobie w mojej grze plecak. Tylko kiedy idę na przód i view się poruszy to gdy otwieram plecak nie mogę przemieszczać w nim żadnych przedmiotów. Oto kod odpowiedzialny za przestawianie przedmiotów w plecaku:

GML
if(otwarty = true){

e = 0

x = mouse_x div 32*32

y = mouse_y div 32*32

while(e < 50){

if(e < 10){

if(x = plecak [e,6]){ //plecak [e,6] 6 to pozycja na osi x kratki pierwsza kratka ma 0 druga 32 trzecia 64 i tak dalej

//if(y = plecak[e,7]){

if(plecak[e,0] = true){

if(kursor[0] = false){

kursor[0] = plecak[e,0]

kursor[1] = plecak[e,1]

kursor[2] = plecak[e,2]

kursor[3] = plecak[e,3]

kursor[4] = plecak[e,4]

kursor[5] = plecak[e,5]

 

plecak [e,0] = false//pusty

plecak [e,1] = pusty//sprite przedmiotu

plecak [e,2] = false//czy stackowalny

plecak [e,3] = 1//liczba stackowalnych przedmiotow

plecak [e,4] = 0//liczba przedmiotow w kratce

plecak [e,5] = 0//rodzaj

kursor[0] = true

exit

}

}

//}

}

x = mouse_x div 32*32

y = mouse_y div 32*32

if(x = plecak[e,6]){

//if(y = plecak[e,7]){

if(plecak [e,0] = false){

if(kursor [0] = true){

 

plecak[e,0] = kursor[0]

plecak[e,1] = kursor[1]

plecak[e,2] = kursor[2]

plecak[e,3] = kursor[3]

plecak[e,4] = kursor[4]

plecak[e,5] = kursor[5]

 

kursor [0] = false//pusty

kursor [1] = pusty//sprite przedmiotu

kursor [2] = false//czy stackowalny

kursor [3] = 1//liczba stackowalnych przedmiotow

kursor [4] = 0//liczba przedmiotow w kratce

kursor [5] = 0//rodzaj

exit

}

}

//}

}

}

e += 1

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if(x = plecak [e,6]){ //plecak [e,6] 6 to pozycja na osi x kratki pierwsza kratka ma 0 druga 32 trzecia 64 i tak dalej

//if(y = plecak[e,7]){

if(plecak[e,0] = true){

if(kursor[0] = false){

kursor[0] = plecak[e,0]

kursor[1] = plecak[e,1]

kursor[2] = plecak[e,2]

kursor[3] = plecak[e,3]

kursor[4] = plecak[e,4]

kursor[5] = plecak[e,5]

To tak zwana "dyskwalifikacja na starcie". Ciągle macie problemy z tymi inwentarzami, a to dlatego, że jesteście ignorantami. Weźcie się w garść i nauczcie czegokolwiek z przykładów wykonanych od początku do końca logicznie. Naprawdę nie widzę sensu, by się tak męczyć, bo się nie rozumie tablic dwuwymiarowych. Kod, jaki podałeś, powinien być w warunkach normalnych trzy razy krótszy.

 

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26998

 

I choć wiem, że przykład ten jest banalny i prymitywny, to posiada część wspólną dla każdego ekwipunku: skrypt dodawania przedmiotu. Nic innego nie ma znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...