m97 Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Witam, mam następujący problem. Zrobiłem sobie w mojej grze plecak. Tylko kiedy idę na przód i view się poruszy to gdy otwieram plecak nie mogę przemieszczać w nim żadnych przedmiotów. Oto kod odpowiedzialny za przestawianie przedmiotów w plecaku: GML if(otwarty = true){ e = 0 x = mouse_x div 32*32 y = mouse_y div 32*32 while(e < 50){ if(e < 10){ if(x = plecak [e,6]){ //plecak [e,6] 6 to pozycja na osi x kratki pierwsza kratka ma 0 druga 32 trzecia 64 i tak dalej //if(y = plecak[e,7]){ if(plecak[e,0] = true){ if(kursor[0] = false){ kursor[0] = plecak[e,0] kursor[1] = plecak[e,1] kursor[2] = plecak[e,2] kursor[3] = plecak[e,3] kursor[4] = plecak[e,4] kursor[5] = plecak[e,5] plecak [e,0] = false//pusty plecak [e,1] = pusty//sprite przedmiotu plecak [e,2] = false//czy stackowalny plecak [e,3] = 1//liczba stackowalnych przedmiotow plecak [e,4] = 0//liczba przedmiotow w kratce plecak [e,5] = 0//rodzaj kursor[0] = true exit } } //} } x = mouse_x div 32*32 y = mouse_y div 32*32 if(x = plecak[e,6]){ //if(y = plecak[e,7]){ if(plecak [e,0] = false){ if(kursor [0] = true){ plecak[e,0] = kursor[0] plecak[e,1] = kursor[1] plecak[e,2] = kursor[2] plecak[e,3] = kursor[3] plecak[e,4] = kursor[4] plecak[e,5] = kursor[5] kursor [0] = false//pusty kursor [1] = pusty//sprite przedmiotu kursor [2] = false//czy stackowalny kursor [3] = 1//liczba stackowalnych przedmiotow kursor [4] = 0//liczba przedmiotow w kratce kursor [5] = 0//rodzaj exit } } //} } } e += 1 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 GML if(x = plecak [e,6]){ //plecak [e,6] 6 to pozycja na osi x kratki pierwsza kratka ma 0 druga 32 trzecia 64 i tak dalej //if(y = plecak[e,7]){ if(plecak[e,0] = true){ if(kursor[0] = false){ kursor[0] = plecak[e,0] kursor[1] = plecak[e,1] kursor[2] = plecak[e,2] kursor[3] = plecak[e,3] kursor[4] = plecak[e,4] kursor[5] = plecak[e,5] To tak zwana "dyskwalifikacja na starcie". Ciągle macie problemy z tymi inwentarzami, a to dlatego, że jesteście ignorantami. Weźcie się w garść i nauczcie czegokolwiek z przykładów wykonanych od początku do końca logicznie. Naprawdę nie widzę sensu, by się tak męczyć, bo się nie rozumie tablic dwuwymiarowych. Kod, jaki podałeś, powinien być w warunkach normalnych trzy razy krótszy. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26998 I choć wiem, że przykład ten jest banalny i prymitywny, to posiada część wspólną dla każdego ekwipunku: skrypt dodawania przedmiotu. Nic innego nie ma znaczenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się