Skocz do zawartości

Kolejny problem


Caporegime

Rekomendowane odpowiedzi

podążający to o_player.

w Global Left Pressed dajesz :

GML
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_costam) // w miejscu kliknięcia myszką tworzy się o_costam</span>

i w stepie

GML
if instance_exists(o_costam){

move_towards_point(o_costam.x,o_costam.y,2)}

else

{

speed=0

} // jeśli obiekt o_costam istnieje idzie do x i y obiektu o_costam z prędkością 2</span>

a w o_costam w kolizją z o_player

GML
instance_destroy() // a w kolizji z o_player obiekt o_costam znika</span>

 

:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano tak!

Poprawka!

 

podążający to o_player.

w Global Left Pressed dajesz :

GML
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_costam) // w miejscu kliknięcia myszką tworzy się o_costam</span></span></span>

i w stepie

GML
if instance_exists(o_costam){

move_towards_point(o_costam.x,o_costam.y,2)}

else

{

speed=0

} // jeśli obiekt o_costam istnieje idzie do x i y obiektu o_costam z prędkością 2</span></span></span>

a w o_costam w kolizją z o_player

GML
instance_destroy() // a w kolizji z o_player obiekt o_costam znika</span></span></span>

 

:thumbsup:

 

E: cholera, KT1117 był szybszy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chciałbyś mieć bardziej zaawansowane to poruszanie to zrób tak :

 

podążający to o_player.

w Global Left Pressed dajesz :

GML
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_costam) // w miejscu kliknięcia myszką tworzy się o_costam</span>

i w stepie

GML
if instance_exists(o_costam){

mp_potential_step(o_costam.x,o_costam.y,2,1)}

else

{

speed=0

} // jeśli obiekt o_costam istnieje idzie do x i y obiektu o_costam z prędkością 2 i omija przeszkody</span>

GML
instance_destroy() // a w kolizji z o_player obiekt o_costam znika</span>

 

:thumbsup:

 

Player będzie omijał przeszkody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy skorzystam z omijania przeszkód, ale żeby nie robić kolejnego tematu to zapytam tu:

zrobiłem komendę dla służby: po naciśnięciu klawisza 1 global.komenda_zamna=1, i jeśli ta zmienna ma wartość 1 to służba podąża za graczem. Jednak wchodzą oni na postać po prostu, a jak zrobić coś takiego żeby podchodzili na jakiś dystans i na nim się utrzymywali?

Nie chodzi o np. x+32, bo wtedy będą trzymać się zawsze w jednej pozycji a chcę żeby mieli określony dystans ale na nim poruszali się swobodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam, bo mam problem z tym omjaniem ścian u gracza - po zetknięciu się ze ścianą postać zaczyna kręcić się dookoła.

 

E: może trzeba dodać to, że jeśli znajduje się przeszkoda to dalej nie można skręcić? Coś w stylu check_empty chyba?

 

E2: jak sprawić by omijał niektóre przeszkody a inne zostawił w spokoju? Bo mój szlachcic chce ominąć własny ekwipunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...