Skocz do zawartości

zmienna zaczyna mieć wartość


Bedziom

Rekomendowane odpowiedzi

Siema :)

Czy w ogóle da się zrobić coś takiego, że event wykonuje się gdy zmienna zaczyna mieć taką wartość? bo normalne "if zmienna=1 {akcja}" sprawi, że akcja będzie się wykonywała cały czas, kiedy zmienna=1 a mi chodzi o wykonanie eventu gdy zmienna zaczyna mieć wartość 1.

 

Można takie coś zrobić? Jeśli tak, to jak?

 

Z góry thanks :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje powinny być ponad zmienna=2 bo o ile się nie myle to przed wykonaniem kodu, wyjdzie z warunku, bo nie będzie spełniony.

Warunek wykona się do końca bloku chyba że natrafi na break, exit bądź continue

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymyślać, jak zwykła zmienną się to da zrobić. Może i nawet szybciej by było:

GML
if (zmienna == 1)

{

zmienna = 2;

instance_create(0, 0, obiect1);

}

 

O ile w GM nie ma różnicy, to ja jako C++ user zalecam jednak użycie == zamiast =. Jeżeli będziesz chciał przejść kiedyś na poważniejszy język, będzie ci łatwiej. Poza tym skoro działanie jest inne (przypisanie != porównanie) to i operator powinien być inny :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...