Bedziom Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Siema :) Czy w ogóle da się zrobić coś takiego, że event wykonuje się gdy zmienna zaczyna mieć taką wartość? bo normalne "if zmienna=1 {akcja}" sprawi, że akcja będzie się wykonywała cały czas, kiedy zmienna=1 a mi chodzi o wykonanie eventu gdy zmienna zaczyna mieć wartość 1. Można takie coś zrobić? Jeśli tak, to jak? Z góry thanks :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 To samo tylko zamiast samego = dajesz == (z eng. bodajże equal to) GML if zmienna==1 { //akcja } edit* Ewentualnie możesz zrobić drugą zmienną. GML if zmienna=1 and zmienna2=1 { //akcja zmienna2=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 GML if(zmienna=1) {zmienna=2 instrukcje} instrukcje wykonają się tylko raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 GML if(zmienna=1) {zmienna=2 instrukcje} instrukcje wykonają się tylko raz Instrukcje powinny być ponad zmienna=2 bo o ile się nie myle to przed wykonaniem kodu, wyjdzie z warunku, bo nie będzie spełniony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Instrukcje powinny być ponad zmienna=2 bo o ile się nie myle to przed wykonaniem kodu, wyjdzie z warunku, bo nie będzie spełniony. Warunek wykona się do końca bloku chyba że natrafi na break, exit bądź continue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 @Dark - a ja głupi myślałem że = i == to to samo o.o @Threef - w sumie to tak też można.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 @Dark - a ja głupi myślałem że = i == to to samo o.o @Threef - w sumie to tak też można.. E: sorry! przez przypadek ten doublepost! niech ktoś to usunie, plox. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 = i == to to samo W GM nie ma różnicy, nawet Gnysek o tym wspominał na prelekcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Warunek wykona się do końca bloku chyba że natrafi na break, exit bądź continue Sprawdziłem i miałem racje. Dałem tak: GML Create: zmienna=1 Step: if zmienna=1 { zmienna=2 instance_create(x,y,object1) } A obiektu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 17 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Jezu DarkTeam, jesteś chyba najgorszym koderem wszechświata. Gorszych bzdur jeszcze nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Jezu DarkTeam, jesteś chyba najgorszym koderem wszechświata. Gorszych bzdur jeszcze nie widziałem. Dobra zwracam honor. :sleep1: To Theef miał racje. - głupi błąd w kodzie który dałem w gm'ie. ^_^ edit* Ze zmienna==1 też źle mówiłem, jak widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Przecież w GM8.1 są Triggery. A wiem, że ty masz GM 8.1 więc nie widzę problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Po co wymyślać, jak zwykła zmienną się to da zrobić. Może i nawet szybciej by było: GML if (zmienna == 1) { zmienna = 2; instance_create(0, 0, obiect1); } O ile w GM nie ma różnicy, to ja jako C++ user zalecam jednak użycie == zamiast =. Jeżeli będziesz chciał przejść kiedyś na poważniejszy język, będzie ci łatwiej. Poza tym skoro działanie jest inne (przypisanie != porównanie) to i operator powinien być inny :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się