Ryuq666 Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Witam po raz kolejny :D Mój problem wygląda tak, mam zrobioną Plażę, tylko chcę zrobić coś, aby moi żołnierze nie biegli od razu do przodu i wpadali do wody, tylko czekali na to aż drzwi się otworzą. 1. Co zrobić aby Drzwi się otworzyły po jakimś czasie? 2. Co zrobić żeby moi przygłupi żołnierze czekali na dopłynięcie i otworzenie ich? Czy wystarczy coś w stylu "if otwarte=1 blablabla" ? 3. Co mam zrobić żeby łódź była "solidna" w sensie że kiedy wszyscy wyjdą z łodzi to można do niej wejść TYLKO od strony "drzwi" ? Chodzi mi o to że łódź ma po bokach takie "ściany" i nie chcę żeby moi żołnierze i gracz przebiegali przez nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taos Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 dodaj trzy obiekty jako sciany i jeden jako drzwi z alarmem albo kolizją z plażą żeby się otworzyły :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hopek Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Zamiast tworzyć trzy obiekty ściany to można ustalić tej łódce maskę która będzie w kształcie tych trzech ścian. Edit Oczywiście trzeba wtedy ustalić kolizję żołnierzy z łodzią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryuq666 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Na początku jest taka "Cut-Scenka" tylko że psują ją żołnierzę który biegną po łodzi [do wody nie da się wejść] a w końcu łódź odpływa a dziady zostają na wodzie. Co mam zrobić żeby oni poruszali się razem z łodzią? tzn, żeby stali na niej i płyneli nią [chyba rozumiecie? :D ] A dopiero jak drzwi się otworzą zaczynali biec? A te ściany, co zrobić żeby one były z obiektem obj_lodka_pl ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 @up Żeby płyneli z łódką: GML Zolnierz.x=Lodka.x Zolnierz.y=Lodka.y Żeby biegli dopiero po tym jak otworzą się drzwi: GML if drzwi_otwarte=true { //bieg } else {exit;} edit* Pomyłeczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryuq666 Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Okej, to żeby płynęli to do "Stepu" w obiekcie Łodzi tak? A to drugie tak jakby "puszcza ich" tak? Czyli też do stepu? czy do obj_ally [to jest obiekt żołnierza] ? Bo trochę nie jarzę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 1. To najlepiej za pomocą alarmu (czy odliczającej się zmiennej w sumie na jedno wychodzi) 2. Masz rację, zmienna w łódce, test warunkowy i sprawa załatwiona ;) 3. Każ im najpierw biec do punktu przed drzwiami łodzi a potem dopiero do środka :) 4. Dodaj sobie do żołnierzy zmienną oznaczająca id obiektu, w którym są (np łódź, samolot, ciężarówka): GML slave = -1; // czyli brak przynależności</span> Gdy wejdą na pokład zmień slave na id łodzi i dodaj do step ten kod: GML if (slave != -1) { x += slave.x-slave.xprevious; y += slave.y-slave.yprevious; } Powinni wtedy zostać na łodzi :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się