Prodayle Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Chciałbym zrobić grę w której poruszało by się kulką. Ta kulka jednak po uderzeniu w ścianę odbijała by się od niej. No i właśnie do tego momentu udało mi się dojść :P. A chiałbym się dowiedzieć (już nie chodzi mi o grę) jak zrobić by upuszczona na podloge kulka (czy np. rzucona w sciane) odbijała by się od nawierzchni ale za każdym razem coraz słabiej i wkońcu by w ogóle zatrzymała sie na ziemi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 no to grawitacja to: GML if place_free(x,y+1) vspeed+=1 przy odbiciu ze ścianą GML move_bounce_solid(1)//nie wiem o co chodzi z tym argumentem, ale cóż speed/=2 // dzielisz speed przez 2 :P if speed<0.1 then speed=0 // pilka sie zatrzymuje</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 przecież wyraźnie piszę w dokumentacji o co cho move_bounce_solid(adv) - odbicie wobec obiektów z zaznaczonym solid. adv wskazuje czy wziąć pod uwagę nachylenie ściany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodayle Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Lechu4444 Akurat z move_bounce_solid_(adv) wiem jak sie robi :P a pytałem się wyraźnie o coś innego... dzięki karolo 320, zaraz sprawdzę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodayle Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 karolo320, techinka bardzo fajna, choć (sorry ze nagle zmieniam zdanie) nie wiem jak ją użyć w grze w której steruję się obiektem który będzie się. moim celem jest zrobienie gry w której steruje się piłką :P na razie udało mi się zrobić piłkę która obraca się w zależności od szybkości z jaką się porusza (bez niczyjej pomocy, FTW!) i turlanie się w lewo i prawo, no i oczywiście bloczki 'solid' a teraz chciałbym zrobić grawitację, tylko taką realistyczną, prawdziwą. że na przykład ja sturlam się piłką ze słupka na podłogę, to zacznie się ona odbijać, ale z czasem coraz słabiej a w końcu wogóle przestanie się odbijać pomysł karola : jest fajne, lecz piłka odbija się cały czas (zatrzymuje się jakiś piksel nad ziemią i spada, tak w kółko) poza tym piłką która już wylądowała do sie kierować, lecz jakby ciężko (nie z taką szybkością jak trzeba) i gdy puszcze klawisz zatrzymuje się ona, a wcale nie jest tak ustawione (przed odbiciem sie kulki od czegokolwiek własnie chodzi gładko i sie nie zatrzymuje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 w edicie dam ci przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Porzuć speed i zamiast tego dawaj vspeed. Tylko potem przy skakaniu odejmuj od vspeed a nie od y, zeby się nie krzaczyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się