LionX Dagger Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Cze Mam pytanie do was co waszym zdaniem po nauczeniu się C++ powinienem zrobić. Nauczyć się DirectX a potem nauczyć się obsługi OGRE czy na odwrót pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Jak nauczysz sie c++ to zajmij sie opengl ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 wole bardziej DirectX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiek Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 LionX sam sobie odpowiedziałeś, że wolisz DirectX więc w czym problem?? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 wole bardziej od opengl tak czy inaczej Nauczyć się DirectX i OGRE ale od którego zacząć poza tym opengl i DirectX to języki programowania takie jak c++(chyba) a OGRE to gotowy engin Edit: Od razu też podkreślam że Irrlicht mnie nie interesuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Ogre3D obsługuje DirectXa i można go z nim wykorzystać, ale w sumie wystarczy znajomośc samego ogre'a. Ja jade na samym ogre, bo jak wiadomo direct jest tylko dla windowsa, a ja patrze się pod kątem obługi wielu platform :thumbsup: Ew. teraz się naucz Ogre'a a potem łykniesz directa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 No i o takie odpowiedzi na moje pytania miałem nadzieje dostać. Opinia jednego człowieka to jeszcze za mało na podjęcie decyzji czekam na dalsze opinie ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Zalerzy czy chcesz zostać programistą (jak tak to sie ucz dx), jeżeli tak dla zabawy to czy ja wiem czy warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Offtop question: z czego uczysz sie c++? Ja na twoim miejscu wybralbym dx. Ogre 3D raczej nie ma przyszlosci ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Offtop question: z czego uczysz sie c++? Ja na twoim miejscu wybralbym dx. Ogre 3D raczej nie ma przyszlosci ;) A to dlaczego? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Hehe bo nie znam nikogo kto pracowalby z ogre 3d :D ale wybor nalezy do ciebie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Ja bym wybrał Nebula 2 Device. Wiesz LionX, że pisanie gry bez żadnych silników 3D itp. zajmie Ci przy nieznajomości tematu c++ i directx wiele LAT? Poza tym matematyka, macierze itd. Ale to już twój wybór. Ogólnie rzecz biorąc nie po to się męczą fachowcy z różnymi darmowymi silnikami by z nich nie korzystać. A że Ogre3D to tylko silnik 3D, dlatego stawiam Nebulke, bo ma już wciepanie praktycznie wszystko (jak allegro w 2d). Blackmaul: Ale to nie ma znaczenia kto na czym pracuje, bo liczą się efekty końcowe. I tak 99% rzucających się na tak głębokie wody daje sobie z siana już po paru tygodniach i nic z tego nie wychodzi. No nie oszukujmy się. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Hehe bo nie znam nikogo kto pracowalby z ogre 3d :D ale wybor nalezy do ciebie :PAle są tysiące, a może i więcej ludzi którzy z niego korzystają :] Poza tym direct jest bardziej skomplikowany niż ogre, więc na początek nie będzie chyba najlepszy. Bierz ogre'a i nie marudź. Ten silnik cię nie zawiedzie, masz moje słowo :] Ranma: wiem, wyprzedziłeś mnie. Pisaliśmy w tym samym czasie =p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Poleć mu lepiej już całego frameworka a nie tylko do grafiki. Patrz mój poprzedni post ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 a może sie nauczyć podstawy a później coś advanced ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Offtop question: z czego uczysz sie c++? Uczę się z książki symfonia c++ a gdy ją przeczytam to myślę utrwalić wiedze i przeczytać od zera do gier kodera. Z programowaniem wiążę przyszłości mam zamiar iści na studia programistyczne(za które zabulę trochę kasy) dla mnie programowanie to nie hobby dla mnie to pasja ^^no i co najważniejsze chcę robić porządne gry ^^ (no ale to oczywiste że nie sam) a nad tym enginem od Ranmus się zastanowię.^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 No to w czym problem? Ucz się DX, jezeli chcesz zostać programistą i na programowaniu zarabiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Widzę że zdania są podzielone. O zna ktoś z was jakieś dobre kursy do matmy w końcu trzeba się podszkolić z tej dziedziny. ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Widzę że zdania są podzielone. O zna ktoś z was jakieś dobre kursy do matmy w końcu trzeba się podszkolić z tej dziedziny. ^^ Lol, szkoła? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 no tak ale mam zaległości a z gimnazjum lub podstawówki książek nie mam ^^'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 www.matematyka.org? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 thx pietrus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Albo mozesz zajac sie DelphiX czyli cos takiego prawie jak DirectX (prawie robi wielka roznice) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Z jednej strony piszesz, że Ogre3D nie ma przyszłości, a potem polecasz mu delphi, który już nie jest rozwijany, bo Borland wycofał się z rynku kompilatorów parę miesięcy temu? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Tak? Hehe to ja nawet nie wiedzialem ze borland sie wycofal :lol: Czy to oznacza ze jesli mam delphi 2005 do komercyjnych aplikacji to po wycofaniu sie borlanda moge je nadal sprzedawac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Borland chce sprzedać delphi za 1 milion dolarów , chcą kupić to niektórzy,żeby delphi był open source(debile :D) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Debile? Eee tam genisze :P A tak w ogole w czym zostalo napisane delphi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 A tak w ogole w czym zostalo napisane delphi? Pewnie w C++ :) . Borland chce sprzedać delphi za 1 milion dolarów , chcą kupić to niektórzy,żeby delphi był open source(debile biggrin.gif) I dobrze że chcą odkupić. Nie wiem czemu niby mają być debilami. Przecież to nie pierwszy program który ma być odkupiony żeby go podpiąć pod projekt FLOSS. Zobacz np. taki Blender. Jako opensource się ciągle rozwija, a gdyby fundacja blendera go nie wykupiła, to byśmy mieli taki zacofany programik do 3D ;p . Poza tym, przeniesienie Delphi do opensource by było dobre, ponieważ by wtedy przenieśli odrazu do Linuxa, może nawet by zrobili lepszą kompatybilność z tym systemem, niż ma Kylix, który pod Linuxem sprawuje się cienko. Albo mozesz zajac sie DelphiX czyli cos takiego prawie jak DirectX (prawie robi wielka roznice) DelphiX korzysta z DX6 więc opłaca się? Lepiej wziąść Asphyre, który korzysta z DX9. Nauczyć się DirectX a potem nauczyć się obsługi OGRE Powiem tak. Jak nauczysz się DirectX, nie będziesz musiał się uczyć Ogre. DirectX to SDK do obsługi grafiki, a OGRE to gotowy silnik graficzny wykorzystujący pewne SDK. Lepsze by było pytanie DirectX czy OpenGL, lub Ogre3D czy Irrlicht :) . Osobiście polecam wziąść silnik, bo jak ty się dopiero uczysz C++, to nigdy nie zrobisz gry na czystym DX :) . Szybciej byś zrobił pod czystym OGL, bo jest dużo prostszy no i multiplatformowy ^^ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 A najlepiej rób w assemblerze. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 A najlepiej rób w assemblerze. :|Przyjamniej gra będzie śmigać :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi