Skocz do zawartości

Zablokowane OGRE czy DirectX


LionX Dagger

Rekomendowane odpowiedzi

Ogre3D obsługuje DirectXa i można go z nim wykorzystać, ale w sumie wystarczy znajomośc samego ogre'a. Ja jade na samym ogre, bo jak wiadomo direct jest tylko dla windowsa, a ja patrze się pod kątem obługi wielu platform :thumbsup:

 

Ew. teraz się naucz Ogre'a a potem łykniesz directa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ja bym wybrał Nebula 2 Device.

 

Wiesz LionX, że pisanie gry bez żadnych silników 3D itp. zajmie Ci przy nieznajomości tematu c++ i directx wiele LAT? Poza tym matematyka, macierze itd. Ale to już twój wybór.

 

Ogólnie rzecz biorąc nie po to się męczą fachowcy z różnymi darmowymi silnikami by z nich nie korzystać. A że Ogre3D to tylko silnik 3D, dlatego stawiam Nebulke, bo ma już wciepanie praktycznie wszystko (jak allegro w 2d).

 

Blackmaul: Ale to nie ma znaczenia kto na czym pracuje, bo liczą się efekty końcowe. I tak 99% rzucających się na tak głębokie wody daje sobie z siana już po paru tygodniach i nic z tego nie wychodzi. No nie oszukujmy się. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe bo nie znam nikogo kto pracowalby z ogre 3d :D ale wybor nalezy do ciebie :P
Ale są tysiące, a może i więcej ludzi którzy z niego korzystają :]

Poza tym direct jest bardziej skomplikowany niż ogre, więc na początek nie będzie chyba najlepszy. Bierz ogre'a i nie marudź. Ten silnik cię nie zawiedzie, masz moje słowo :]

 

Ranma: wiem, wyprzedziłeś mnie. Pisaliśmy w tym samym czasie =p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offtop question: z czego uczysz sie c++?

Uczę się z książki symfonia c++ a gdy ją przeczytam to myślę utrwalić wiedze i przeczytać od zera do gier kodera.

 

Z programowaniem wiążę przyszłości mam zamiar iści na studia programistyczne(za które zabulę trochę kasy) dla mnie programowanie to nie hobby dla mnie to pasja ^^no i co najważniejsze chcę robić porządne gry ^^ (no ale to oczywiste że nie sam) a nad tym enginem od Ranmus się zastanowię.^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogole w czym zostalo napisane delphi?

Pewnie w C++ :) .

Borland chce sprzedać delphi za 1 milion dolarów , chcą kupić to niektórzy,żeby delphi był open source(debile biggrin.gif)

I dobrze że chcą odkupić. Nie wiem czemu niby mają być debilami. Przecież to nie pierwszy program który ma być odkupiony żeby go podpiąć pod projekt FLOSS. Zobacz np. taki Blender. Jako opensource się ciągle rozwija, a gdyby fundacja blendera go nie wykupiła, to byśmy mieli taki zacofany programik do 3D ;p . Poza tym, przeniesienie Delphi do opensource by było dobre, ponieważ by wtedy przenieśli odrazu do Linuxa, może nawet by zrobili lepszą kompatybilność z tym systemem, niż ma Kylix, który pod Linuxem sprawuje się cienko.

Albo mozesz zajac sie DelphiX czyli cos takiego prawie jak DirectX (prawie robi wielka roznice)

DelphiX korzysta z DX6 więc opłaca się? Lepiej wziąść Asphyre, który korzysta z DX9.

Nauczyć się DirectX a potem nauczyć się obsługi OGRE

Powiem tak. Jak nauczysz się DirectX, nie będziesz musiał się uczyć Ogre. DirectX to SDK do obsługi grafiki, a OGRE to gotowy silnik graficzny wykorzystujący pewne SDK. Lepsze by było pytanie DirectX czy OpenGL, lub Ogre3D czy Irrlicht :) . Osobiście polecam wziąść silnik, bo jak ty się dopiero uczysz C++, to nigdy nie zrobisz gry na czystym DX :) . Szybciej byś zrobił pod czystym OGL, bo jest dużo prostszy no i multiplatformowy ^^ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...